خبرگزاری کار ایران

سهمِ کنگان از عوارض آلایندگی صفر است/ طومار اعتراضی مردم و انتقادات مسئولان

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۸۰۷

کارگران ساکن کنگان از گزارش اخیر سازمان حفاظت محیط زیست که سهم آلایندگی کنگان را صفر در نظر گرفته، ناراضی هستند. مقامات محلی نیز با کارگران همصدا هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارش اخیر سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با آلایندگی شهرهای صنعتی، کارگران شهرستان کنگان در استان بوشهر را به انتقاد واداشته است.

این کارگران می‌گویند با چه مبنایی محاسبه کرده‌اند که علیرغم قرار داشتن چند فاز اصلی پارس جنوبی و چند پالایشگاه مهم در کنگان، آلایندگی این شهر صفر در نظر گرفته شده است؟

متعاقب این گزارش رسمی، به شاغلان کنگان عوارض آلایندگی تعلق نخواهد گرفت و همین امر موجب نارضایتی شاغلان این شهرستان شده است به طوریکه مردم این شهرستان طوماری را به امضا رسانده‌اند که در آن از مسئولان خواسته‌اند در نتایج تحقیق، تجدیدنظر کنند. به گفته منابع خبری ایلنا؛ مردم در نماز جمعه امروز مشغول امضای این طومار هستند.

همصدایی مسئولان با مردم و کارگران

در این بین، مسئولان محلی نیز با کارگران و مردم همصدا شده‌اند و از اختصاص سهم صفر درصدی عوارض آلایندگی به کنگان انتقاد کرده‌اند.

احمد آذریار رئیس محیط زیست کنگان در این رابطه گفته است: از شنیدن خبر اختصاص سهم صفر درصدی عوارض آلایندگی به شهرستان کنگان شوکه شدم و این را یک اشتباه محض و تصمیم نادرست می‌دانم و برای تحقق حقوق مردم منطقه‌ام در کنار مسولین و مردم شهرستان قرار خواهم گرفت. واحدهای پالایشگاهی که در محدوده شهرستان کنگان قرار می‌گیرند بدون استثنا از زمان بهره‌برداری هر سال توسط همکارانم رصد شده‌اند و در لیست صنایع آلاینده برای پرداخت عوارض آلایندگی قرار گرفته‌اند. عوارض آلایندگی حق مردم شهرستان است که باید پرداخت شود و مهمتر از آن داشتن محیط زیست سالم و هوای پاکیزه است که باید اولویت درخواست و دغدغه اصلی مردم و مسولین شهرستان باشد و با هیچ قیمتی قابل معاوضه نیست.

فتح‌الله نوروزی (فرماندار کنگان) نیز در روزهای گذشته به این تصمیم انتقاد کرده است: به موجب کدام داده‌ها کار کارشناسی اعلام شده است که آلایندگی شهرستان کنگان صفر است ولی دیگر شهرستان‌ها در دیگر استان‌ها دارای آلایندگی هستند.

فرماندار کنگان با اشاره به گزارش سازمان  حفاظت محیط زیست مبنی بر عدم آلایندگی صنایع پارس جنوبی در شهرستان کنگان افزود: با توجه به اینکه ساکنان شهرستان کنگان در زیر فلرهای صنایع پارس جنوبی زندگی می‌کنند ولی هیچ سهمی برای عوارض آلایندگی در نظر نگرفته‌ نشده است؛ این موضوع باید حتما پیگیری شود.

نوروزی با اشاره به اینکه کنگان 16 هزار هکتار از اراضی منطقه پارس جنوبی را در خود جای داده است، گفت: در این اراضی فازهای مختلف پارس جنوبی افتتاح شده است ولی هیچ عدد و رقمی برای سهم آلایندگی کنگان در نظر نگرفته‌اند و این کار در حوزه سازمان حفاظت محیط زیست رقم خورده است.

حالا کارگران و مردم محلی توقع دارند مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست با تجدیدنظر اساسی در نتایج تحقیقات، جلوی بی‌عدالتی را بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز