خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران خدماتی خط یک مترو تهران در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و مزدی/ کارفرما: به زودی معوقات پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۳۳۲

جمعی از کارگران پیمانی خدماتی خط یک قطار شهری تهران به آنچه نامشخص بودن وضعیت شغلی و مزدی‌شان با خروج پیمانکار عنوان می‌کنند، اعتراض کردند.

منابع کارگری در خط یک قطار شهری تهران گزارش دادند، صبح امروز (۵ خرداد ماه) کارگران خدماتی خط یک قطار شهری تهران که شمار آنها به ۲۵۰ نفر می‌رسد  به آنچه نامشخص بودن وضعیت شغلی و مزدی‌شان با خروج پیمانکار  عنوان می‌کنند، اعتراض کردند. این کارگران ابتدا مقابل ایستگاه باغ شهر (پالایشگاه) و بعد در محدوده ایستگاه شهر ری تجمع کردند.

این کارگران که از سال ۹۱ به مدت ۷ سال (تا ۱۶ خرداد ماه سال جاری) دراستخدام شرکت پیمانکاری «پیمان مرو» مشغول به کار بوده‌اند، مدعی‌هستند که پیمانکار قصد دارد بدون آنکه مطالبات مزدی حدود ۲۵۰ کارگر را پرداخت کند از بخش خدماتی پایانه فتح‌آباد خط یک مترو تهران خارج شود.

کارگران اظهار داشتند: پیمانکار با احتساب ۱۶ روز خرداد ماه سال جاری که پایان قرارداد کاری کارگران است حدود دو ماه و ۱۶ روزمزد به همراه اضافه‌کاری بدهکار است. علاوه بر آن حق اضافه‌کاری اسفند ۹۷ را به همراه ۴ سال سنوات و حدودا ۹ ماه حق بیمه سال جاری و گذشته به کارگران پرداخت نکرده است.

 طبق ادعای کارگران پیمانی خدمات خط یک مترو تهران؛ آنها پیش از این نیز مطالبات معوقه بیشتری از پیمانکارفعلی (پیمان مرو) طلب داشته‌اند که با پیگیری‌های زیاد کارگران وصول شد.

به گفته آنها؛ طی چند روزی که کارگران پیگیر مطالبات صنفی خود از پیمانکار فعلی شده‌اند، کارفرما می‌گوید برای رسیدن به مطالبات وصول نشده خود می‌توانید طرح شکایت کنید.

به گفته یکی از کارگران، طی چند سال گذشته بارها کارگران پیمانی و باسابقه خدماتی خط یک مترو که مسئولیت نظافت واگن‌ها را در پایانه فتح‌المبین برعهده دارند برای پیگیری مشکلات صنفی خود که ناشی از حضور پیمانکاران مختلف در این مجموعه است، در محدوده برخی ایستگاه‌های خط یک مترو علنی کرده‌اند اما متاسفانه علارغم دادن وعده‌های امیدوارکننده از سوی مسئولان هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

در همین رابطه امیرسعید نیاورانی (مدیرعامل شرکت پیمان مرو) با تایید اجتماع کارگران خدماتی خط یک مترو تهران به ایلنا گفت: طی روزهای آینده مطالبات معوقه مزدی کارگران خط یک مترو تهران پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه قرارداد شرکت پیمان مرو با خدمات خط یک مترو تهران تا ۱۶ خرداد ماه جاری به اتمام می‌رسد، افزود: در صورت پرداخت شدن صورت وضعیت‌های مالی؛ همه مطالبات مربوط به حقوق فروردین و اردیبهشت ماه کارگران پرداخت می‌شود.

او با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات مزدی کارگران نیاز تامین منابع مالی دارد، در ادامه در خصوص معوقات بیمه کارگران افزود: مطالبات بیمه‌ای در دست پیگیری است و تا پایان خرداد ماه نیز پرداخت می‌شود.

به گفته وی، دلیل به تاخیر افتادن حق بیمه کارگران این است که کارفرمای اصلی فقط صورت وضعیت‌های حقوقی کارگران را پرداخت می‌کند.

تجمع کارگران خدماتی خط یک مترو تهران در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و مزدی/ کارفرما: به زودی معوقات پرداخت می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز