خبرگزاری کار ایران

حسین وحدانی فر مطرح کرد؛

مربیان آموزشگاه‌های رانندگی از چتر حمایتی دولت و کارفرما محرومند/ ماهیانه ۴۳۰ هزار تومان بابت بیمه می‌پردازیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۱۵۸

مربیان آموزشگاه‌های رانندگی از چتر حمایتی دولت و کارفرما محروم مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین وحدانی فر (رئیس انجمن صنفی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی استان تهران) درباره مشکلات بیمه‌ای مربیان آموزشگاه‌های رانندگی گفت: این قشر مشمول بیمه مشاغل آزاد هستند و عدم تخصیص یارانه دولتی در سهم بیمه آنان سبب شده تا ماهانه هزینه بسیار بالایی برای بیمه خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ بالای حق بیمه مربیان آموزشگاه‌های رانندگی سبب می‌شود تا قید بیمه را بزنند، تصریح کرد: طی بخشنامه‌ رانندگان درونشهری و برونشهری بخشی از سهم بیمه رانندگان درونشهری و برونشهری بر دوش دولت قرار می‌گیرد اما مربیان آموزشگاه‌های رانندگی همه سهم بیمه را باید خودشان بپردازند و ماهانه حدود ۴۳۰ هزار تومان بابت بیمه پرداخت می‌کنند.

او می‌افزاید: مهم‌ترین استدلال دولت به اعتراضات مربیان آموزشگاه‌های رانندگی به این موضوع این است که «کارفرما ندارید.» اما طبق قانون آن‌ها، کارگر تلقی می‌شوند. مربیان آموزشگاه‌های رانندگی هیچ چتر حمایتی از سوی دولت و کارفرما ندارند.

به گفته او؛ مربیان جزو سیستم حمل و نقل‌ نیستند و این امر سبب شده تا مزایایی که شامل رانندگان درونشهری و برونشهری می‌شود به آنان تعلق نگیرد. از جمله دریافت کارت سوخت که مشکلات عدیده‌ای را برای مربیان به وجود آورده است.

او تصریح می‌کند: دستمزد مربیان آموزشگاه‌های رانندگی کمتر از حداقل دستمزد است و به صورت مزد ساعتی محاسبه می‌شود. آن‌ها هیچ کدام از مزایای مزدی را دریافت نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز