خبرگزاری کار ایران

در مراسمی مطرح شد؛

سازمان امور استخدامی افراد متخصص را برای شیرخوارگاه‌ها استخدام کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۱۳۶

مراسم جشن گلریزان فرشته‌های زمینی «شیرخوارگاه آمنه» با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور، در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، «محمد شریعتمداری» در مراسم جشن گلریزان فرشته‌های زمینی «شیر خوارگاه آمنه»، گفت: در  حال  حاضر  دو میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار در مجموعه سازمان بهزیستی به نوعی از آن خدمت می‌گیرند. از طرفی  بالغ بر ۵۰۰ هزار پرونده مددجویی در این سازمان تعریف شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: امروز  جوانان فارغ‌‌التحصیل ما از مقطع دبیرستان، صاحب مهارت نیستند از طرفی مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای به تنهایی توانایی انجام مهارت‌آموزی به جوانان را ندارد از این رو لازم  است از ظرفیت‌های خیرین و بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

وی همچنین به افزایش یارانه مددجویان اشاره  کرد  و گفت: با وجود افزایش سه تا ۵ برابری مستمری مددجویان  باید دید که آیا یک معلول می‌تواند با این مبلغ زندگی خود را اداره کند؟! قطعا مشکل است و نیاز به کمک خیرین  است.

در ادامه «وحید  قبادی ‌دانا» رییس سازمان بهزیستی کشور، گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات ما تعداد نیروهای انسانی در شیر خوارگاه‌هاست که امیدواریم با رایزنی که با سازمان امور استخدامی انجام شده بتوانیم افراد متخصص و مرتبط را جذب کنیم.

قبادی دانا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ هزار نفر فرندان تحت پوشش سازمان هستند، بیان داشت: از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر در مراکز شبه خانواده و ۱۶ هزار نفر هم در خانواده‌های جایگزین نگهداری می‌شوند.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال برای اولین بار مجموعه شرکتهای سازمان تامین اجتماعی شستا به طور متمرکز با تلاش مدیرعامل و سیاستگذاری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قبال مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، مبالغ کمک های خود را به حساب سازمان بهزیستی کشور برای ساخت مسکن مددجوها به ویژه مددجویان سیل ‌زده واریز خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز