خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه‌ کارگر:

در حق کارگر ایرانی در مناطق آزاد تجاری جفا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۱۷۹

به گفته علیرضا محجوب به‌جای افزایش هزینه در جهت کاهش واردات، با بکارگیری کارگران ارزان قیمت به افزایش واردات به داخل کشور دامن می‌زنند.

به گزارش ایلنا، «علیرضا محجوب » در برنامه رادیویی «گفتگوی اقتصادی» با بیان اینکه آسان‌گیری در قوانین و مقررات مناطق آزاد جفا به کارگران است، در ادامه افزود: مناطق آزاد در اصل سکوی صادرات است اما متاسفانه عمده فعالیت‌ها در این مناطق وارداتی است و به عبارتی به سکوی واردات تبدیل شده‌اند.

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با توجه به تغییر ماهیت و کارکرد اصلی این مناطق، آسان‌گیری در قوانین و مقررات بی‌معنا و جفا به کارگران است. مناطق آزاد به جای افزایش هزینه در جهت کاهش واردات، با بکارگیری کارگران ارزان قیمت به افزایش واردات به داخل کشور دامن می‌زنند.

وی در ادامه مطلب تأکید کرد: دفتر مناطق آزاد، وزارت دارایی، بخش‌های اقتصادی دولت و مجلس با آسان‌گیری در مقررات عملا سرعت واردات را افزایش خواهند داد. در شرایطی که کشور با بحران‌های مختلف و تحریم‌ها و افت درآمدهای ارزی دست و پنجه نرم می‌کند باید هزینه‌ها را کاهش داد اما این مناطق صرفاً موجب بالا رفتن تقاضاها شده‌اند.

محجوب با تأکید بر اینکه واردات در این مناطق باید در حوزه مواد اولیه و کالاهای خام باشد، افزود: وقتی به جای واردات مواد اولیه و خام، کالاهای ساخته شده و آماده وارد کشور می‌شوند تهدید بازار داخلی امری طبیعی است.

آب میوه معروف ایرانی، فقط آبش ایرانی است

این نماینده مجلس با اظهار اینکه امروز بیش از هر قشر دیگری در حق کارگران اجحاف می‌شود، گفت: بر اساس معافیت‌هایی که در قانون در نظر گرفته شده کارگران معاف از قانون کار شده‌اند و فقط مقررات داخلی ناقص گذاشته شده ضمن اینکه هیچ توفیق قابل ملاحظه‌ای در اشتغال نیز حاصل نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: استقرار مناطق آزاد در نزدیکی دریاها و مرزها نه تنها به معنای ایجاد اشتغال نیست بلکه به معنای کاهش اشتغال و انتقال اشتغال به یک منطقه جغرافیایی دیگر است.

محجوب در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت کنترل و مهار واردات به کشور اظهار کرد: روا نیست که در داخل مرزهای کشور قوانین کاملاً رعایت شود اما بیرون از مرزها برای همین کارها معافیت داده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خاتمه مطرح کرد: بنده تحقیق کردم یکی از آبمیوه‌های معروف در ایران که مربوط به مناطق آزاد صنعتی و اقتصادی است فقط آب آن ایرانی بود. ما نباید رسالت اصلی مناطق آزاد را فراموش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز