خبرگزاری کار ایران

شماره ۲۰۱ آتیه‌نو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۷۲۴

محتوا و مضامین رفاهی لایحه اعطای تابعیت به کودکان دارای مادر ایرانی و مشکل تعدیل نیرو در بنگاه‌های کوچک و راهکارهای جلوگیری از آن از جمله مهم‌ترین عناوین شماره ۲۰۱ هفته‌نامه آتیه‌نو است.

به گزارش ایلنا، «من هم ایرانیام!» عنوان نخست دویست و یکیمن شماره آتیه نو است که به محتوا و مضامین رفاهی لایحه اعطای تابعیت به کودکان دارای مادر ایرانی پرداخته است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «...نمایندگان مجلس سرانجام بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و زمانبر، لایحه اصلاح قانون تعیین‌تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را به تصویب رساندند. لایحه‌ای که در صورت تصویب نهایی و موافقت شورای نگهبان خط پایانی است بر ۱۳سال رنج  بیهویتی‌ دست‌کم ۴۹هزار کودکی که هویتشان را از مادری ایرانی و پدری غیرایرانی کسب کرده‌اند، اما حضورشان در عرصه رسمی سیاست‌گذاری‌‌ها قبول نمی‌شد، حالا ورق برای آن‌ها برگشته است و نه‌تنها از شناسنامه و اوراق هویتی برخوردار می‌شوند، بلکه وزارت رفاه هم برنامه‌هایی برای بهبود وضع معشیتی و آوردن آن‌ها در کانون برنامه‌های رفاهی خود دارد...»

آتیه‌نو در گزارشی دیگر مشکل تعدیل نیرو در بنگاههای کوچک و راهکارهای جلوگیری از آن را بررسی کرده است: «تنگناهای پایدارسازی اشتغال».

در این گزارش تلاش شده است تا به پرسش‌های زیر پاسخ داده شود: «...آیا می‌توان بدون در نظر گرفتن شرایط تولید و بازار، از بنگاه‌های اقتصادی انتظار داشت اشتغال کارگران خود را ولو به قیمت زیان بنگاه، حفظ کنند؟ آیا صاحبان کسب‌وکار حاضر می‌شوند با کاستن از حاشیه سود، اشتغال را در بنگاه اقتصادی خود حداقل برای عبور از شرایط فعلی پایدار کنند و اصولا چنین کاری برای آن‌ها منافعی هم به‌دنبال دارد؟ در این بحث، دولت و مجلس چه وظایفی دارند و چه اقداماتی انجام داده‌اند؟...»

برخی از عناوین این شماره هفتهنامه تخصصی رفاه و تامین اجتماعی عبارتند از:

دوگانه طردشدگی ساختاری و مسئله هویت (یادداشتی از رسول صادقی؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران)

آمایش سرزمین،‌ پیش‌نیاز توسعه (بررسی سرنوشت تدوین سند آمایش سرزمین و تاثیر آن بر رفاه اجتماعی)

سیاهه سندهای بالادستی محقق‌نشده (یادداشتی از فرشاد مؤمنی؛ اقتصاددان)

داروخانه‌هایی که آرایشی‌فروش شده‌اند! (سهم بالای داروخانه‌های دولتی از بازار فروش دارو باعث روی آوردن داروخانه‌ها به فروش اقلام غیردارویی شده است)

ضرورت تخصیص ارز دولتی به بنگاه‌های مشکل‌دار (یادداشتی از فتح‌الله بیات؛ فعال کارگری)

فشارها را بر واحدهای تولیدی کم کنیم (یادداشتی از آرمان خالقی؛ عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران)

جنگیدن، تلاش کردن و شادی به‌دست آوردن (سرک کشیدن به زندگی یک ویزیتور که معتقد است با گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شغلش از بین خواهد رفت)

باکارفرمایان در شرایط دشوار مدارا کنید (یادداشتی از محمد عطاردیان؛ رئیس هیئت‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران)

جزئیات کمک هزینه و مرخصی بارداری و شیردهی (پاسخ به پرسش‌های بیمه‌ای خوانندگان)

دست‌به دست هم دادند و روستا آباد شد (گفت‌وگو با محسن مهدی‌زاده، یکی از کارآفرینان روستای اصفهک)

اقدام اضطراری، چطور تامین اجتماعی ترکیه را نجات داد؟ (تغییرات نظام تامین‌اجتماعی ترکیه از ۲۰۰۶ تا امروز)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز