خبرگزاری کار ایران

بازرس ویژه وزارت کار مسئول پیگیری مشکلات سهام کارگران معدن کرومیت شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۵۱۹

به گفته کارگران معدن کرومیت اسفندقه، بازرس ویژه وزارت کار مشکلات مربوط به سهام کارگران این واحد معدنی را پیگیری می‌کند.

شماری از کارگران سهامدار معدن کرومیت اسفندوقه واقع در استان کرمان به خبرنگار ایلنا گفتند: بازرس ویژه وزارت کار مشکلات مربوط به وضعیت ۳۲ درصدی سهام کارگران این واحد معدنی را بعد از سالها کشمکش با سایر سهامداران پیگیری خواهد کرد.

این کارگران گفتند: سالهاست ما کارگران سهام‌دار خواهان شفاف‌سازی از روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه سهام‌های خود هستیم که تا امروز عملی نشده بود و سهام‌داران اصلی توجهی به ما کارگران نمی‌کردند.

آنها با بیان طبق اعلام وزیر کار موضوع مشکلات کارگران معدن کرمیت اسفندوقه از طریق بازرس ویژه وزارت کارپیگیری می‌شود، در ادامه گفتند: سال گذشته مدیرعامل معدن تغییر کرد و در سال جاری نیز در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه  اعضای هیات مدیره معدن کرومیت بعد از ۴ دوره تنفس انتخاب شدند که در این دوره برای اولین بار یکی از کارگران به عنوان عضو هیات مدیره کارخانه انتخاب شد. همچنین قرار است در روز ششم خرداد ماه برای بررسی عملکرد مالی سال گذشته شرکت کرومیت اسفندوقه مجمع عمومی برگزار شود.

کارگران تصریح کردند: موضوع شفاف‌سازی از روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه یکی از مطالبات اصلی کارگران معدن کرومیت است که خواستار بررسی دقیق آن از سوی نماینده وزارت کار هستیم.

کارگران تاکید دارند: هر گونه خرید و فروش سهام این معدن و تغییرات مدیریتی آن بدون درنظر گرفتن میزان سهم کارگران غیرقانونی است و کارگران نیز باید در آن مشارکت داشته باشند.

از قرار معلوم در سال ۷۱ سهام معادن کرومیت اسفندقه (یکی از بزرگترین معادن کرومیت کشور) ازسوی وزارت صنعت و معدن دولت وقت بین صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت صنعتی معدنی امیر و بیش از ۶۵۰ کارگری که آن زمان در این واحد معدنی مشغول بوده‌اند، تقسیم شده است.

درحال حاضر سهام‌داران شرکت صندوق بازنشستگی فولاد با ۵۱ درصد سهم، شرکت صنعتی معدنی امیر با ۱۷ درصد سهم و پرسنل و کارگران معدن اسفندقه ۳۲ درصد سهام‌دار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز