خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک عنوان کرد؛

تاخیر ۱۰ ساله در تحویل مسکن مهر کارگران

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۶۸۱

رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک عنوان کرد: بعد از ۱۰ سال هیچ کدام از اعضای تعاونی ما از طریق پروژه مسکن مهر پرند خانه‌دار نشده و بعضا مجبور شده‌اند امتیاز خود را با قیمت ناچیز واگذار کنند.

مازیار گیلانی‌نژاد (رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: با کلید خوردن طرح مسکن مهر در سال ۸۶ اعضای تعاونی ما نیز جزء کسانی بودند که برای دریافت خانه ثبت‌نام کردند و قرار شد در شهر پرند حدود ۵۰ واحد مسکونی به آنها تحویل داده شود.

او ادامه داد: پروژه‌های مسکن مهر پرند مدت‌هاست که متوقف شده و با گذشت بیش از ۱۰ سال از آغاز طرح، هنوز هیچ واحد مسکونی به اعضای تعاونی ما تحویل داده نشده است.

گیلانی‌نژاد عدم تخصیص بودجه و نبود مدیریت مناسب را دلیل این تاخیر دانست و گفت: در ابتدا قرار بود با مبلغ ۹ میلیون تومان واحد‌های مسکونی مسکن مهر پرند را به اعضای تعاونی ما واگذار کنند. این ۹ میلیون تومان اکنون به چیزی حدود ۴۰ میلیون تومان رسیده است، یعنی آورده هر فرد باید ۴۰ میلیون تومان باشد تا در فهرست دریافت قرار گیرد و مابقی پول به صورت قسطی پرداخت شود.

او ادامه داد: به‌رغم این افزایش قیمت همچنان پروژه مسکوت مانده است. البته کل پروژه مسکن مهر پرند متوقف شده و کار پیشرفتی ندارد. به این ترتیب در تمامی این سال‌ها هیچ کدام از اعضای تعاونی ما خانه‌دار نشده و بعضا مجبور شده‌اند امتیاز خود را با قیمت ناچیز واگذار کنند.

رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک تصریح کرد: این اتفاقات در شرایطی رخ داده که در قرارداد تنظیم شده، زمان تحویل مسکن دو ساله قید شده و حتی بندی به این اختصاص یافته است که در صورت بد عهدی و تاخیر در تحویل باید خسارت پرداخت شود اما نه تنها زمان تحویل و پرداخت؛ خسارت رعایت نشده است که سال به سال نیز با افزایش قیمت واحد‌‌های مسکونی وعده داده شده رو‌به‌رو بوده‌ایم.

او با بیان اینکه به جز عدم رعایت مفاد قرارداد از طرف پیمانکار، یکی دیگر از دلایل مهم تاخیر در تحویل واحد‌های مسکن مهر تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک، انتخاب غیر کارشناسی اراضی است، عنوان کرد: بعضی از اراضی انتخاب شده در گودال قرار دارند و در ساخت آنها مشکلاتی در آب‌رسانی و فاضلاب و ... به وجود می‌آید.

به گفته گیلانی‌نژاد اعضای تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک در مراجعه به پیمانکار جواب درستی دریافت نمی‌کنند. این پروژه مدت‌ها طول کشیده، حال آنکه یک خانه عمر مفید مشخصی دارد و برای مثال ۲۰ تا ۳۰ سال قابل استفاده است. همین حالا حدود یک دهه از آغاز ساخت برخی از واحدها گذشته و اگر وضع به همین ترتیب پیش برود عمر مفید ساختمان‌ها کاسته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز