خبرگزاری کار ایران

حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی از فروردین لازم‌الاجراست/ کارفرمایان باید ۶۰ هزار تومان مابه‌التفاوت به کارگران بپردازند

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۶۴۱

کارفرمایان باید مابه‌التفاوت افزایش حق مسکن را در اردیبهشت بپردازند. در غیر این صورت تخلف صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دهم اردیبهشت ماه، افزایش حق مسکن در هیات دولت تصویب شد؛ بر این اساس، حق مسکن کارگران از ۴۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان رسید.

در متن ابلاغ دولت آمده است: «به پیشنهاد شورای عالی کار و تایید سازمان برنامه و بودجه و به استناد ماده (۲) اصلاحی قانون راجع به طبقه‌بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری – مصوب ۱۳۷۰-  تصویب کرد. کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ۱۳۹۸ مبلغ یک میلیون ریال تعیین می‌شود.»

در متن تصویب‌نامه دولت آمده "از ابتدای فروردین" و به همین دلیل است که علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) تاکید می‌کند: حق مسکن بایستی از ابتدای فروردین ۱۰۰ هزار تومان محاسبه و پرداخت شود و بنابراین کارفرمایانی که حق مسکن فروردین ماه را ۴۰ هزار تومان پرداخته‌اند بایستی مابه‌التفاوت آن را در اردیبهشت ماه بپردازند.

با این حساب کارگران در ماه جاری، علاوه بر حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانیِ اردیبهشت، باید ۶۰ هزار تومان نیز بابت مابه‌التفاوت حق مسکن فروردین ماه دریافت کنند.

خدایی تاکید می‌کند: افزایش حق مسکن مانند افزایش دستمزد برای همه کارفرمایان لازم‌الاجراست و کلیه مشمولان قانون کار باید از ابتدای فروردین حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی را دریافت کنند و هر کارفرمایی که به این الزام تمکین نکند، اقدام به تخلف از قانون کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز