خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری مطرح کرد:

اگر قصد خصوصی‌سازی دارید ابتدا مدیریت را خصوصی کنید

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۳۰۸

دبیر اجرایی خانه کارگر آمل با اشاره به اینکه کارگران یکی از مظلوم‌ترین اقشار جامعه در تمام دوران‌ها بوده‌اند، گفت: این قشر امروز با مشکلات اقتصادی و اجتماعی متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی رضازاده (دبیر اجرایی خانه کارگر آمل) در مراسم هفته کارگر که روز گذشته با حضور مسئولان استانی در تالار اریکه آمل برگزار شد، در خصوص تاکید دین بر کار و اهمیت کار و کارگری بیان کرد: وقتی تاریخ صدر اسلام را مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم سرمایه‌داران وقت پیامبر اسلام را به سخره می‌گرفتند و می‌گفتند با یک مشت کارگر می‌خواهد ما را خداپرست کند. من احساس می‌کنم پیامبر عظیم‌الشان اسلام وقتی بی‌مهری‌ها را نسبت به جامعه کارگری دیدند، دست کارگری بنام سعد انصاری را بوسیدند تا ارزش و جایگاه کارگران را نشان دهند.

وی در همین خصوص ادامه داد: متاسفانه در همه دوران کارگر را انسانی می‌دانستند که فقط می‌بایست کار می‌کرد و حق انتخاب و اعتراض نداشت اما بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام راحل وقتی خواستند مانند پیامبر ارزش کارگر را نشان دهند جمله‌ای را فرمودند که در هیچ کتابی و هیچ دینی مانند آن پیدا نمی‌شود و آن جمله این بود حق تعالی مبدا کارگری است و عالم از کار و کار تشکیل شده است.

این فعال کارگری در ادامه با بیان اینکه حتی مقام معظم رهبری  هم بارها فرمودند که کارگران وفادارترین اقشار جامعه نسبت به نظام هستند، گفت: در حالی دین اسلام و سخنان ائمه و امام و رهبری بارها سفارش به حمایت از جامعه کارگری شده است که نه در دولت و نه در مجلس، مسئولان چندان پیگیر مشکلات کارگران و بازنشسته‌ها نمی‌شوند و بیشتر شعار می‌دهند.

رضازاده بیان کرد: ای کاش برخی نمایندگان مجلس آنقدر که به فکر پست گرفتن افراد ستادشان هستند و حتی به خاطر آن حاضرند وزیر را استیضاح کنند، به فکر مشکلات ۴۰ میلیون بیمه شده هم بودند.

رضا زاده همچنین ضمن بیان اینکه کارگران مشکلات عدیده ای دارند ادامه داد: جدا از مشکلاتی چون عدم امنیت شغلی، قراردادهای موقت کار در کارهای دائم، تورم و گرانی و فاصله مزد و معیشت، متاسفانه امروز شاهد هستیم کارگری به خاطر مشکلات مالی فرزند خود را از با خارج کردن از مدرسه از درس خواندن منع می‌کند و با خود برای انجام  کارهایی همانند ساختمانی می‌برد. همچنین بازنشستگان به خاطر مشکلات معیشتی  مجبور هستند بعد از ۳۰ سال کار کردن  مجددا به کار بپردازند.

وی در همین خصوص ادامه داد متاسفانه برخی مسولین فقط شعار می‌دهند و برخلاف سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و رونق تولید عمل می‌کنند.

او در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مشکلات کارگران گفت: یکی از مشکلاتی که امروزه جامعه کارگری با آن درگیر است بحث خصوصی‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی است که بارها به نمایندگان و مسولان تاکید شده این نحوه خصوصی‌سازی فقط خصوصی‌خوری هست. بارها پیشنهاد داده شده اگر قصد خصوصی‌سازی دارید ابتدا  مدیریت را خصوصی کنید اگر آن فرد بعد از چند سال موفق بود، آن وقت مالکیت را خصوصی کنید.

دبیر خانه کارگر آمل در پایان تاکید کرد: امیدوارم مسولین این بار به معنای واقعی به دستورات مقام معظم رهبری گوش فرا دهند و وارد عمل شوند و فقط به دنبال بیانیه و اعلام حمایت ظاهری نباشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز