خبرگزاری کار ایران

کریم یاوری:

بانک‌ها مکلف هستند با اعطای تسهیلات مصوب در کارگروه تسهیل، ظرف حداکثر یک ماه موافقت کنند

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۲۷۷

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در خصوص ساختار و اقدامات کارگروه رفع موانع تولید توضیحاتی را ارائه کرد.

«کریم یاوری» مدیرکل حمایت از مشاغل  و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ساختار و اقدامات کارگروه رفع موانع تولید توضیحاتی را ارائه کرد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان کارگران در جسات کارگروه رفع موانع تولید، گفت: نمایندگان تشکل‌های عالی کارگری برای اطلاع از روند فعالیت‌ها و اقدامات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، با دعوت وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌توانند در جلسات شرکت کنند.

یاوری افزود: قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب شورای اسلامی که در خرداد ماه  نود و هفت توسط رئیس‌جمهور محترم برای اجرا ابلاغ و تشکیل شد.

وی با اشاره به ماده ۶۱ قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، گفت: این ماده قانونی با هدف بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه در موارد مربوط به «تکمیل» و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تامین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست منابع طبیعی و معادن و رفع موانع صادراتی، وضع شده است.

یاوری با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استان‌ها و در سطح کشور تشکیل می‌شود، گفت: اعضای ستاد عبارتند از وزیران صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس ستاد، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، روسایِ سازمان برنامه و بودجه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی.

وی افزود: مصوبات ستاد با رای اکثر حاضران قابل اجراست و اگر اکثر حاضران به آن رای ندهند، غیرقابل اجرا است. از سویی اعضای کارگروه‌های استانی متناظر با اعضای ستاد مذکور انتخاب و مصوبات آن طبق این حکم نافذ و اجرائی می‌شوند.

یاوری تصریح کرد: به استناد ماده ۶۲ قانون مذکور بانک‌ها، موسسه‌های اعتباری، صندوق‌های حمایتی و... موظف هستند که با اعطای تسهیلات یا موارد امهال مصوب در کارگروه تسهیل، حداکثر ظرف یک ماه موافقت کنند.

وی افزود: در صورت عدم موافقت باید دلائل خود را همراه با مستندات به هیاتی متشکل از خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی که در هر استان از میان افرادی که استاندار پیشنهاد می‌کند، ارائه دهند.

مدیرکل حمایت از مشاغل  و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در خصوص سایر وظایف کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استانی، گفت: تشکیل ستاد تسهیل در کشور، بررسی علل رکود یا توقف واحدهای تولیدی و هماهنگی برای حل مشکل آن، کمک به تسریع و تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی، حمایت و کمک به توسعه صادرات محصولات تولیدی و... از این جمله هستند.

یاوری در پایان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است که ظرف دو ماه آیین نامه قانون مزبور را تهیه و تنظیم و در هیات وزیران به تصویب برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز