خبرگزاری کار ایران

رامین بهزاد:

اهمیت «مهارت» در بازار کار آینده/ آمریکایی‌ها 47 درصد مشاغل‌شان را از دست خواهند داد

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۱۱۵

نماینده ایران در سازمان بین‌المللی کار، الگوی بازار کار آینده را مبتنی بر هوشمندسازی» دانست و گفت: باید مشاغل جدید جایگزین شوند.

رامین بهزاد (نماینده ایران در سازمان بین‌المللی کار) در  همایش ملی آینده کار اظهار داشت: تاکنون سه انقلاب صنعتی را در تاریخ شاهد بوده‌ایم و چهارمین انقلاب صنعتی نیز در حال وقوع است.

بهزاد تصریح کرد: ما به صورت واکنشی نباید با تحولات بازار کار اقتصادی رو به رو شویم.

وی با اشاره به انقلاب صنعتی چهارم گفت: میدانیم که طی این تحولات اقتصادی مشاغلی از بین خواهند رفت و مشاغلی به وجود خواهند امد.

وی افزود: پیش‌بینی‌هایی هم شده است. مثلا در امریکا پیش‌بینی شده که 47 درصد از نیروی کار این کشور مشاغل در آینده شغلشان را از دست بدهند. البته می‌دانیم که اگر مشاغلی از بین می‌رود، مشاغل جدیدی ایجاد می‌شود.

بهزاد خاطر نشان کرد: مجهز شدن به مهارت‌های نیروی کار برای آینده کار بسیار مهم است. نباید فراموش کرد که فناوری های جدید این امکان را فراهم می‌کند که افراد مخیر باشند که کجا کار بکنند.

نماینده ایران در سازمان بین‌المللی کار تاکید کرد: فنارویها می‌توانند مشاغل بهتر و جدی‌تر ایجاد کنند. هوش مصنوعی در حال پیشرفت مهمی است. از سوی دیگر نگرانی‌های دیگری نسبت به هوش مصنوعی وجود دارد.

بهزاد گفت: سازمان جهانی کار تحقیقی در مورد پیشرفت‌های هوش مصنوعی در کشورها انجام داده است. در این تحقیق ایران رتبه قابل قبولی داردو تولید مهارت علمی ما در زمینه هچش مصنوعی قابل توجه است.

وی افزود: اما متاسفانه آنقدر که در زمینه هوشمندسازی موفق بوده‌ایم  در زمینه تجاری سازی و تاثیر در تولید چندان موفق نبوده‌ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سال 2017 صدمین سالگرد سازمان بین المللی کار است و امیدواریم در آینده شاهد افزایش همکاری‌ها باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز