خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی:

نباید مقابل مطالبه‌گری کارگران در روز جهانی کارگر بایستند

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۰۷۶

حسین حبیبی با انتقاد از مخالفت با راهپیمایی روز جهانی کارگر گفت: گرانی‌ها امان‌مان را بریده است!

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: به نظر می‌رسد کسانی که مانع حق‌خواهی و مطالبه‌گری کارگران می‌شوند و جلو راهپیمایی کارگران را برای بیان اعتراضات آن هم در روز جهانی کارگر می‌گیرند، مخالف ۴۲ میلیون خانواده کارگری هستند که زیر فشار فقر تحمیلی اردوگاه سرمایه‌داری نفس‌های آخر را می‌کشند.

او ادامه می‌دهد: البته تعجب‌آور نیست که فشار فقر، تورم و گرانی روز بروز بیشتر و خردکننده‌تر می‌شود؛ تعجب‌آور نیست که امنیت شغلی کارگران تحقق نمی‌یابد؛ چون مجلس‌ها و دولت‌ها در این ۴۰ سال نه تنها باری ازدوش مردم بر نداشتند بلکه کار را برای مردم دشوارتر کردند.

به گفته‌ی حبیبی، هر چه را خواستند گران کردند؛ حالا هم می‌خواهند بنزین را گران کنند و این یعنی گرانی گسترده که فشار ناشی از آن کارگران را زمینگیر و نابود خواهد کرد.

این فعال کارگری ادامه می‌دهد: امنیت شغلی کارگران را به نفع آوردگاه سرمایه‌داری مصادره می‌کنند؛ امنیت تشکل‌های کارگران را نابود می‌کنند؛ این یعنی حرکت به نفع رانت‌خواران و انحصارطلبان!

حبیبی در پایان چند خواسته کلیدی مطرح می‌کند: از گران کردن کالا وخدمات از جمله بنزین خودداری شود؛ امنیت شغلی کارگران، ثبات و پایداری قراردادهای کار و حاکمیت اراده در عقد قرارداد کار برای کارگران تامین و تضمین شود و بساط  شرکت‌های پبمانکاری در قالب تامین نیرو این دلّالان نیروی انسانی که عمدتاً در شرکت‌های بزرگ دولتی هستند، برچیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز