خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران:

نیروهای کار باید ذهنیت خود را درباره ماهیت کار تغییر دهند/ کارگران و کارفرمایان از تحریم‌ها آسیب می‌بینند/ تا مدت‌ها تهدیدی برای شغل‌هایی مثل مدیران، مشاوران و روانشناسان وجود نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۰۶۴

محمد عطاردیان گفت: شغل‌هایی هستند مثل مدیران، مشاوران، روانشناسان و غیره که برای آنها تا مدتها تهدید جدی وجود نخواهد داشت. اما این را باید در ذهن داشت که همیشه با از بین رفتن یکسری موقعیت‌ها، واقعیت‌ها و فرصت‌های جدیدتری پا به عرصه میدان خواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد عطاردیان در همایش ملی آینده کار گفت: با تغییر سبک زندگی انسان‌ها به خاطر تحولات تکنولوژیک، پرورش انسان‌ها برای پذیرش شغل در دوران بزرگسالی لازم است. با روند فعلی تحولات تکنولوژیک و تغییرات حوزه بازار کار چه نوع موقعیت کاری را برای افراد آموزش ندیده که در پست‌های کارگری قرار می‌گیرند، می‌توان متصور بود؟ طبیعتاً اگر چاره‌ای برای این تغییرات اندیشیده نشود، بسیاری از این افراد بیکار خواهند شد.

رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران اشاره کرد: براساس برخی گزارش‌ها 65 درصد کودکانی که امروز دوران تحصیلی خود را آغاز می‌کنند در آینده به مشاغلی خواهند پرداخت که اصلا وجود نخواهد داشت. از همین رو، آمادگی کافی برای مواجهه با این مسائل می‌بایستی وجود داشته باشد.

وی سپس به دیدگاه‌های دخیل در شکل دادن به شرایط آینده کار اشاره کرد و به تشبیه برخی از آنها پرداخت.

عطاردیان در مورد دیدگاه کارفرمایی توضیح داد: باید ساختاری تشکیل دهیم که ظرفیت افراد را ضمن پتانسیل‌سازی و توانمندسازی بتوان به کار گرفت. لازم است که برای بخشی از مشاغل مرتبط با تکنولوژی‌های جدید ایجاد تقاضا صورت گیرد. طبیعتاً ایجاد این نیاز و تقاضا نمی‌تواند و نباید موجب زیان اقتصادی به کارفرمایان بشود. برای ممانعت از بروز این زیان‌ها باید سیستم‌های کاری بروز رسانی شوند.

وی تاکید کرد: نیروهای کار می‌بایستی ذهنیت خود را درباره ماهیت کار تغییر دهند. شکل کار در آینده دیگر کمتر نیازمند به یک محیط کاری مشخص خواهد بود. این مسئله و تغییراتی از این دست مستلزم پذیرش مسئولیت‌های بیشتری از جانب نیروهای کار است. آنها باید در راستای پذیرش این مسئولیت‌ها به کسب مهارت‌های جدید و بروز مبادرت بورزند.

رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران افزود: شغل‌هایی هستند مثل مدیران، مشاوران، روانشناسان و غیره که برای آنها تا مدتها تهدید جدی وجود نخواهد داشت. اما این را باید در ذهن داشت که همیشه با از بین رفتن یکسری موقعیت‌ها، واقعیت‌ها و فرصت‌های جدیدتری پا به عرصه میدان خواهند گذاشت.

وی سپس پیرامون رویکرد دولت به تحولات آینده کار و وظایفی که بر دوش دولت است، توضیح داد: توسعه آموزش مدرن و فضای رقابتی و مناسب باید از سوی دولت جدی گرفته شود. این امر بسیار محتمل است که در فازهای اولیه تحولات پیش‌روی بازار کار بسیاری از کارگران و تکنسین‌ها از بازار کار کنار گذاشته خواهند شد.

وی سپس درخصوص صنعت گردشگری اشاره کرد: با پیشرفت در تکنولوژی اقبال به سمت گردشگری تا حدودی خواهد رفت. برای این موضوع می‌بایستی بسترسازی صورت گیرد.

عطاردیان سپس با تشکر از تلاش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای الحاق ایران به مقاوله‌نامه 144 که در راستای شکل‌گیری و تقویت گفت‌وگوهای سه‌جانبه‌گارایانه است، اعلام داشت که موضع کانون عالی کارفرمایی پیوستن به این مقاوله‌نامه بسیار مهم است.

وی در پایان صحبت‌هایش به موضوع تحریم‌های ایران از سوی ایالات متحده آمریکا پرداخت و تاکید کرد: این مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت است. قشر کارگر و کارفرما در حال آسیب خوردن از این تحریم‌ها هستند. تحریم‌ها خلاف منافع روابط انسانی است. از همین رو کانون عالی کارفرمایی اعلام آمادگی می‌کند که برای مقابله با این تحریم‌ها در نشست‌های مشترک با تشکل‌های کارگری و گروه‌های دیگر شرکت خواهد کرد تا بتوان زمینه به چالش کشیدن این تحریم‌ها را در سازمان بین‌المللی کار فراهم آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز