خبرگزاری کار ایران

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان به مناسبت روز معلم:

حقوق معلمان شاغل و بازنشسته زیر خط فقر است/ دولت بدهی خود به فرهنگیان را پرداخت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۰۴۰

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای به مهم‌ترین خواسته‌های فرهنگیان در روز معلم اشاره کرده است؛ لغو خصوص‌سازی آموزش و بهبود معیشت، از جمله این خواسته‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیهای به مناسبت دوازدهم اردیبهشت (روز معلم) مهم‌ترین مطالبات معلمان را مطرح کرده است.

در این بیانیه می‌خوانیم: حقوق فرهنگیان بازنشسته و شاغل چند برابر زیر خط فقر است. دولت بدهی خود به فرهنگیان را پرداخت نمی‌کند و یک بیمه ورشکسته را به ما تحمیل می‌کند.

در این بیانیه مطالبات به شرح زیر عنوان شده است:

همترازی حقوق بازنشستگان با شاغلان.

پرداخت به موقع حق الزحمه نیروهای قراردادی و اضافه کار نیروهای رسمی و پاداش پایان خدمت فرهنگیان به صورت یکجا بخصوص بازنشستگان سال ۹۷. تاکید بر امنیت شغلی نیروهای غیررسمی.

افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته و شاغل به بالای خط فقر و اجرای رتبه‌بندی مرحله دوم برای معلمان.

اجرای ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری برای فرهنگیان بازنشسته و مشارکت آنان در مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری.

اصلاح وضعیت ناهنجار و ناکارآمد بیمه خدمات درمانی فرهنگیان و داشتن بیمه‌ای کامل و متناسب با شرایط جسمی و سنی فرهنگیان بازنشسته.

رفع موانع غیرقانونی ناشی از اعمال سلیقه‌های شخصی مسئولان و اعمال نظر غیرمسئولانه در امر صدور مجوزِ برگزاریِ مجمع عمومی برای تمامی تشکل‌های صنفی فرهنگیان. صدور پروانه فعالیت رسمی برای تشکل‌هایی که مجمع عمومی و انتخابات برگزار نموده‌اند. با تاکید بر تشکل‌یابی مستقل.

توقف کامل طرح برون‌سپاری مدارس و لغو مجوزهای خصوصی‌ساز‌ی آموزش و ارایه خدمات آموزشی باکیفیت، رایگان و عادلانه در مدارس دولتی.

اصلاح ساختار دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم با تاکید بر رویکردهای نوین آموزشی و توقف جذب نیروی آموزشی با نگاه کالایی و تجاری به آموزش مانند مدارس حمایتی و نیروهای خرید خدمات آموزشی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز