خبرگزاری کار ایران

نماینده کانون عالی شورای کارفرمایی ایران:

سیستم کارمزد، امنیت شغلی کارگر و کارفرما را توأمان تضمین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۲۸۴

نماینده کانون عالی شورای کارفرمایی ایران لازمه خودکفایی اقتصادی را عدم دخالت دولت دانست و تصریح کرد: باید به سمت سیستم کارمزدی حرکت کنیم که تضمین‌کننده امنیت شغلی کارگران و کارفرمایان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل علی آبادی در برنامه «گفتگوی اقتصادی» پیرامون موضوع امنیت شغلی کارگران و نگرانی از بیکاری که از شبکه رادیو گفتگو پخش شد، اظهار کرد: در اینکه حق و حقوق کارگر باید رعایت شود شکی نیست اما تجلی این حمایت نباید به شکل مداخله باشد.

وی با اشاره به مداخله پذیر نبودن اقتصاد افزود: روابط کارگر و کارفرما مداخله پذیر نیست. یعنی اگر قوه حاکمه یا دولت برای حمایت از کارگر قوانینی گذاشته که شورای نگهبان هم آن را تأیید نکرده و هزاران ایراد کارشناسی به آن وارد بدانند، در واقع هیچ کمکی به کارگر نکرده و حداقل تجربه این چند دهه نشان داده که وضعیت آنها هر روز بدتر هم شده است.

علی آبادی گفت: حاکمیت قوانین و تکالیفی را ایجاد می‌کند که اساساً تحقق‌پذیری آن امری متأثر و سخت و به ظاهر در راستای حمایت از کارگر است اما در عمل اینگونه نیست. در حقیقت حاکمیت به جای بسترسازی برای روابط، با این قانون به مداخله پرداخته است. قانون کار وضعیت و روابط را پیچیده‌تر کرده و هر دو وجه قضیه یعنی کارفرمایان و کارگران را مورد آسیب قرار داده است.

نماینده کانون عالی شورای کارفرمایی ایران متذکر شد: اغلب روابط بین کارگر و کارفرما اینگونه شده که کارگر به خاطر تأمین امنیت شغلی خود همواره در تلاش است تا کارفرمای خود را راضی نگاه دارد درصورتی‌که کارگر باید به مهارت خود متکی باشد.

وی با اشاره به چرایی این مطلب گفت: یکی از دلایل اصلی این موضوع، وجود قانون کار است که جنبه مداخله‌گرایانه دارد. در تحلیل اوضاع اقتصادی تنها نباید تورم را مدنظر قرار داد بلکه باید به رشد منفی هم توجه کرد. الفبای اقتصاد نیز این دو را با هم می‌بیند چراکه تأثیرات متقابلی بر یکدیگر دارند.

علی آبادی در پایان تصریح کرد: در حوزه‌ای که دولت مداخله نکند خودکفایی بیشتر است. ما باید بپذیریم که از وقت مزدی باید به سمت کار مزدی حرکت کنیم و این تضمین کننده امنیت شغلی کارگران و کارفرمایان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز