خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران:

شوراها زیربنای مردمسالاری هستند/ سه‌جانبه‌گرایی دستاورد تاریخی کارگران در فرآیند کار می‌باشد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۱۲۵

پروانه رضایی گفت: سه‌جانبه‌گرایی ویژگی تصمیم‌گیری در حقوق کار و دستاورد تاریخی کارگران در فرآیندهای کار و تولید می‌باشد. این تلاش‌ها وقتی در نهادها بارگذاری شوند می‌توانند اثرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پروانه رضایی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران) در مراسمی که به مناسبت روز شوراها و در راستای گرامیداشت هفته کارگر در سالن ۱۷ شهریور وزارت کار برگزار شد، گفت: شوراها یک نهاد تشکل‌های کارگری هستند و زیربنای مردمسالاری آنها و سایر نهادهای مدنی. آنها شرایط تمرین مشارکت اجتماعی را فراهم می‌آورند. در واقع، ما تمرین می‌کنیم که به عنوان کارگر یا کارفرما چگونه باهم تعامل کنیم. این امر مستلزم شناخت شرایط محیطی است باید دید چگونه می‌توان تعامل داشت.

وی در اشاره به شعار رونق تولید اظهار داشت: نیازهای جامعه با تولید گره خورده است. تولید مقدمه مصرف است و با افزایش تولید می‌توان به نیازهای جامعه کارگری پاسخ داد. تجربه کشورهای مختلف برای افزایش قدرت خرید نشان‌دهنده این است که این مساله به واسطه تفاهم گروه‌های مختلف میسر می‌شود.

رضایی اشاره کرد: محیط کار شبیه محیط خانواده است وقتی افراد خانواده درک بهتری از نیازهای هم داشته باشد. این مساله به بهبود فضا منجر خواهد شد. در همین رابطه هم در شرایطی که عدم تفاهم در محیط کار وجود دارد تولید پایین می‌آید.

وی تاکید کرد:‌ قدرت تشکل‌ها به توانایی تعامل آنها با طرف مقابل و درک محیط پیرامون آ‌نهاست. این به این دلیل است که ما چیزی را مطرح کنیم که تحقق آن ممکن باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عملکرد مطلوب نهادهای کارگری و تاکید بر حضور کارگران در بالاترین نهادهای تصمیم‌گیر، گفت: سه‌جانبه‌گرایی ویژگی تصمیم‌گیری در حقوق کار و دستاورد تاریخی کارگران در فرآیندهای کار و تولید می‌باشد. این تلاش‌ها وقتی در نهادها بارگذاری شوند می‌توانند اثرگذار باشند.

وی افزود: تشکل‌ها مورد حمایت مسئولان هستند اما باید بتوانند در راستای هم‌افزایی، انضباط در محل کار، افزایش تولید و ... قدم بردارند.

رضایی در پایان گفت: ما ۸۰ هزار شکایت در مراجع حل اختلاف در سال ۹۷ داشتیم. عدد این شکایت‌ها در سال ۹۶، ۷۰ هزار بوده است. اکنون تمام توان ما صرف برخورد با این موضوعات می‌شود و ما برای مسائل و موضوعات مهم دیگری نظیر اشتغال‌زایی، تعاون، حفاظت فنی و ... فرصتی نمی‌یابیم. در واقع وقت ما صرف روزمرگی می‌شود. ما امیدواریم که شما به ما کمک کنید تا تمام مسائل در همان مراحل اولیه حل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز