خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

آقای رئیس‌جمهور در حمایت از کارگران شجاعت به خرج دهید/ قیمت‌ها مثل برق بالا می‌روند اما دستمزدها رشد لاک‌پشتی دارند/ ارزش پول ملی و بازار پولی باید مهم‌ترین دغدغه ملی باشد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۰۸۴

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت گفت: ما انتظار داریم تکلیف این مطالبات به زودی روشن شود. همچنین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در برنامه ششم توسعه درج شد، باید اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر، رئیس فراکسیون کارگری، عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس) در سی‌امین جشنواره ملی قدردانی از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه که به مناسبت هفته کارگر و با حضور رئیس جمهور در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید معتمدی برگزار شد، گفت: من به شما کارگران که سمبل از خودگذشتگی هستید سلام می‌کنم. به رهبری نیز سلام می‌کنم. همچنین سلام می‌کنم به رئیس‌جمهور که همچون سال‌های گذشته برای تجلیل از کارگران نمونه تشریف آوردند.

وی ادامه داد: جا دارد از شورای عالی کار، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت تدبیر و امید تشکر کنم که موجب شدند دستمزد امسال بهتر از سال‌های قبل افزایش یابد. همچنین جای قدردانی دارد بابت تصویب افزایش حق مسکن که چند شب پیش انجام شد.

محجوب اظهار داشت: شرایط کنونی اقتصادی و مالی کشور مشکلاتی هستند که مشغولیات ذهنی زیادی را برای کارگران و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است، بین کارگران و خانواده‌هایشان افراد نخبه هستند و باید شرایط آرامش محیطی، امنیت شغلی و موضوعات مرتبط دیگر در این راستا را داشته باشند. آنها می‌بایستی دستمزد شایسته‌ای دریافت کنند تا بتوانند خدمات مناسبی را به کشور و نظام ارائه دهند.

وی با اشاره به اقدام دولت ایالات متحده آمریکا برای قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی ضمن محکومیت این اقدام از سوی این دولت گفت: ما می‌بایستی به شرایط کارگران و مشکلات آنها توجه داشته باشیم آنچه که دشواری‌های زیادی را برای آنها اکنون رقم می‌زند مساله قیمت‌ها است درحالیکه قیمت‌ها مثل برق بالا می‌روند اما دستمزدها رشد لاک‌پشتی دارند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت:‌ همه از شما انتظار دارند تا از اقدامات دولت بهره‌مند شوند. امروز اشتغال کشور به واسطه تحریم‌های آمریکا مورد تهدید واقع شده‌اند، از شما انتظار داریم که در حوزه بنگاه‌ها رصد و نظارت قوی داشته باشند. ارزش پول ملی و بازار پولی باید مهم‌ترین دغدغه ملی باشد. اساس باید در حفظ پولی باشد که متاسفانه به سادگی از دست کارگران خارج می‌شود.

وی افزود: دولت با توسعه حمایت‌های مختلف از جمله بن‌های الکترونیکی که در بودجه 98 مورد اشاره واقع شده، از شرایط کارگران مراقبت نمایند.

محجوب با اشاره به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت گفت: ما انتظار داریم تکلیف این مطالبات به زودی روشن شود. همچنین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در برنامه ششم توسعه درج شد، باید اجرایی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پیرامون سهم اندک دستمزدها در قیمت‌ تمام شده کالاها گفت: سهم دستمزد حدود 5.6 درصد در قیمت تمام شده است، من از شما انتظار دارم که در حمایت از کارگران همچون عرصه‌های دیگر شجاعت به خرج دهید.

دبیرکل خانه کارگر سپس ابراز امیدواری کرد: زمانی که دولت تدبیر و امید به پایان دوران خود برسد بهترین اتفاقی که می‌تواند رخ دهد این است که مردم آن را به عنوان دولتی ساعی و کوشا به یاد آورد.

وی در پایان با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب بارها گفتند که کارگران وفادارترین افراد به نظام هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز