خبرگزاری کار ایران

در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان عنوان شد:

خواسته ما بازگشت امنیت شغلی‌ست/ عده محدودی کارخانجات استان را به تاراج برده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۷۷۵

در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، مهم‌ترین مطالبات کارگران مطرح شد.

به گزارش ایلنا، حسن ایزدی (دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی کارگر مهمترین دغدغه کارگران را عدم امنیت شغلی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر وجود قراردادهای سفید امضا و قراردادهای موقت و نبود عدالت شغلی مهمترین آسیبها را به جامعه کارگری زده است.

وی افزود: متاسفانه در سنوات گذشته عده محدودی بنام واگذاری، کارخانجات استان را به تاراج بردند و جمع کثیری از کارگران بیکار شدند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان در ادامه از مسولان استانی و کشوری خواستار شدند تا دوباره کارخانجات استان را احیا و امنیت را به جامعه کارگری و خانواده‌های آنان برگردانند.

وی در خاتمه سخنان خود خواستار افزایش تعداد بیمارستان‌های تامین اجتماعی متناسب با ظرفیت جامعه کارگری در استان گیلان شدند.

در ادامه این دیدار آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان ضمن گرامیداشت هفته کارگر و روز جهانی کارگر اظهار داشت : برخی از مشکلات جامعه کارگری در استان قابل حل است و در صورت تعامل و همکاری مسولان امر این معضلات قابل حل است .

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خاطر نشان ساخت : مشکلات کارگران و جامعه کارگری باید از زبان خود کارگران شنیده شودو این فرصت باید به آنها داده شود تا بدون دغدغه مشکلات خود را به گوش مسولان ذیربط برسانند  .

آیت الله فلاحتی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: انشالله با تعامل همکاری که بین نهادهای ذیربط و تشکلهای کارگری برقرار است بتوانیم گام موثری در خصوص برون رفت از مسایل و مشکلات این قشر برداریم.

در ادامه مراسم غلامرضا خوالگر ریاست کانون شوراهای اسلامی کار استان اظهار داشت : اساسی ترین مشکلات کارگران امنیت شغلی و وضعیت معیشت و تعیین مزد واقعی برابر با تورم است .اما سالهاست این مطلب از زبان نمایندگان کارگری بیان شده و مسولین محترم هم پاسخهایی داده‌اند اما خروجی این جلسات مشکلی را حل نکرده  است.

وی در ادامه افزود: خواهش بنده این است که مسئولان گزارش کار یک سال اخیر را بدهند و اینکه چه برنامه‌ای برای آینده دارند، خواسته ما کارگران این است که نمایندگان محترم مجلس و مسولان ذیربط یک گزارش کامل در این خصوص ارائه دهند و بگویند تا امروز برای نیمی از جمعیت استان که کارگران عزیز را شامل می‌شود چه خدماتی ارائه داده‌اند، چه کرده‌اند و چه خواهند کرد تا این قشر مایوس نگردند.

وی با اشاره به مطلب فوق افزود:کارگران ثابت کردند در همه عرصه‌ها ی کشور حضور فعال دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز