خبرگزاری کار ایران

محمدحسن زدا:

بسیاری از کارکنان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی بیمه نیستند

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۷۶۱

سرپرست سازمان تامین اجتماعی، گفت: تأثیر بیمه در قیمت تمام شده کالا در کشور دو درصد است.

به گزارش ایلنا، «محمدحسن زدا» در برنامه «پایش» که شامگاه گذشته با موضوع بررسی عملکرد سازمان بیمه تأمین اجتماعی، روی آنتن شبکه یک سیما رفت، با تاکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی مدیون کارگران است و قدردان آنها هستیم، اظهار کرد: تأثیر بیمه در قیمت تمام شده کالا در کشور دو درصد است.

وی با بیان اینکه زمانی که بیکاری و تورم دو رقمی می‌شود، یعنی اقتصادی حال خوبی ندارد، گفت: در این شرایط پرداخت نیز برای تأمین اجتماعی سخت است.

وی گفت: ۹ هزار شکایت سازمان تأمین اجتماعی در خصوص مرخصی زایمان در دیوان عدالت اداری ثبت شده است. ۷ هزار شکایت نیز در دیوان عدالت اداری در مورد سابقه بیمه شدگان نیز به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارکنان سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی بیمه نیستند، افزود: افرادی که از طرف محل کار بیمه نمی‌شوند به دیوان عدالت شکایت می‌کنند.

زدا ادامه داد: من از همه کسانی که در مواجه با تأمین اجتماعی دچار مشکل شدند عذرخواهی می‌کنیم و قول می‌دهیم که مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه تا دو ماه آینده ۶۵ سرویس تأمین اجتماعی غیر حضوری می‌شود، ادامه داد: تا پایان سال نیز ۲۰۰ خدمت تأمین اجتماعی غیر حضوری خواهد شد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: دفترچه تأمین اجتماعی تاکنون چک سفید امضا بود.

وی با بیان اینکه اکنون دفترچه تأمین اجتماعی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی حذف شده است، گفت: در تمام مراکز ملکی سازمان با استفاده از کد ملی اعتبار دارویی و تداخل دارویی سنجیده می‌شود.

زدا افزود: در بخش‌های غیرملکی سازمان تأمین اجتماعی برای حذف دفترچه برای استفاده از امضای دیجیتال دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: تا قبل از سال گذشته اگر بدهی قطعی می‌شد غیرقابل برگشت بود، اما از سال گذشته اگر افراد دارای مدارک مستند باشند که بدهی و جریمه آنها واهی است و اشتباه صورت گرفته، امکان بررسی مجدد پرونده وجود دارد.

وی با بیان اینکه هر کاری انجام می‌دهیم باید نتیجه آن ابلاغ شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد بازرسی‌ها ابلاغ الکترونیکی می‌شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار کارفرما در سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۲ میلیون صورت حساب صادر می‌شود، گفت: از این تعداد به ۱۷۰ هزار مورد اعتراض می‌شود.

زدا گفت: برای کارگاه‌های ثابت امکان راستی آزمایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه کارفرما موظف است از روز اول کار لیست حق بیمه را ارائه دهد، تصریح کرد: نقش حق بیمه در قیمت تمام شده هر کالا دو درصد است.

زدا با بیان اینکه در سال گذشته از کارگاه‌های ثابت که امکان بازرسی وجود دارد ۲۱ هزار شکایت داشته‌ایم، گفت: سهم درآمد پیمانکارها برای تأمین اجتماعی ۱۲ هزار میلیارد تومان در سال است.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی از حق بیمه ماهانه در سال ۹۷، ۷۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی در زمینه نقدینگی دچار مشکل است، اما در کل وضع مالی سازمان تأمین اجتماعی خوب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز