خبرگزاری کار ایران

امام‌دادی:

طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی اکنون در ۹ استان کشور برای ۲۰ هزار نفر در دست اجرا است.

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۳۰۵

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی اکنون در ۹ استان کشور برای ۲۰ هزار نفر در دست اجرا است.

به گزارش ایلنا، مهناز امام‌دادی در حاشیه نشست بررسی روند اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی خراسان جنوبی گفت: الگوی توسعه مشاغل خانگی از سال ۹۶ تصویب شد اما بخش عمده‌ای از پیاده‌سازی و اجرای آن در سال ۹۷ اجرا شد.

وی بیان کرد: اکنون این طرح در استان‌‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهار محال و بختیاری و ایلام در دست اجرا است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به موفقیت‌های به دست آمده از طرح مذکور، در صورت اختصاص اعتبار امسال این طرح در سایر استان‌ها نیز پیاده سازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح یاد شده در سه فاز اجرایی می‌شود، عنوان کرد: در فاز نخست ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلف استان‌های پایلوت شناسایی شد. البته ظرفیت‌ها از جنس صرف منابع نبود و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که می‌توانستند اثرگذاری لازم را در این طرح داشته باشند شناسایی شدند.

امامدادی، توانمندسازی متقاضیان را از اهداف فاز دوم طرح ملی نوین توسعه مشاغل خانگی دانست و اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش وابستگی افراد به وام، افزایش قدرت اجرایی و کاری متقاضیان است.

وی یادآور شد: به‌منظور کاهش وابستگی‌ها و افزایش توانمندسازی متقاضیان بحث مشاوره، آموزش و راهنمایی افراد در دستور کار قرار گرفت؛ همچنین در این طرح افراد با تکنیک‌های جدید رشته های مورد نظر آشنا شده و آموزش های تکمیلی و کپسولی(فراگیر، تکمیلی، سریع) را فرا می‌گیرند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در فاز سوم طرح ملی نوین توسعه مشاغل خانگی اتصال متقاضیان اشتغال به بازار کار در اولویت قرار دارد.

وی افزود: در طرح مذکور متقاضیانی که به صورت پراکنده کار می‌کنند به برندهایی که در بازار حرفی برای گفتن دارند متصل می‌شوند که این موضوع به حضور فعال تر و مفید تر و ارایه محصولات بیشتر و با کیفیت تر مشاغل خانگی می انجامد.

امام‌دادی تاکید کرد: در اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی به دنبال این هستیم محصولات مشاغل خانگی به جایگاهی برسد که مشتریان خودشان به سراغ تولیدکنندگان رفته و مشکلی در بازاریابی وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: سهم استان خراسان جنوبی از طرح ملی نوین توسعه مشاغل خانگی یک‌هزار و ۵۰۰ نفر است که از محل طرح‌هایی که در سال‌جاری خواهیم داشت این سهم افزایش خواهد یافت.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افراد دارای مهارت بیکار در جامعه زیاد هستند، اظهار کرد: در طرح مذکور اولویت با افرادی است که تا حدودی با مهارت‌های مختلف آشنایی دارند.

وی با بیان اینکه در انتخاب رشته استان‌ها باید ظرفیت‌های منطقه در نظر گرفته شود، یادآور شد: بهتر است مهارت‌هایی که مربوط به منطقه نیست در رسته مشاغل خانگی آن استان قرار نگیرد.

اکنون «طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی» با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجاری ‌سازی فناوری و اشتغال دانش ‌آموختگان جهاد دانشگاهی در ۹ استان کشور در دست اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز