خبرگزاری کار ایران

بیانیه کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران به مناسب روز جهانی کارگر

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۲۷۶

کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران به مناسب در پیش بودن روز جهانی کارگر بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران به مناسب در پیش بودن روز جهانی کارگر بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

روز جهانی کارگر یادآور تاریخ مبارزات کارگران در دفاع از حقوق قانونی و تثبیت ۸ ساعت کار می‌باشد، که از جان و مال خود در این راه مایه گذاشتند، کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران ضمن ارج نهادن به مبارزات کارگری لازم می‌داند به مناسبت این روز به نکاتی اشاره شود تا مسئولین توجه داشته باشند که پیگیری و تحقق مطالبات قانونی کارگران شاغل و بازنشسته کشور حائز اهمیت فراوان و جزء اساسی‌ترین امور مملکت می‌باشد.

این کانون ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر و ابراز همدردی با هموطنان سیل‌زده اعلام می‌دارد سازمان تامین اجتماعی دارای شخصیت حقوقی، اداری، مالی، کاملاً مستقل بوده که براساس ضوابط و مقررات خود فعالیت و به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهد، و کلیه اموال و املاک و دارائی‌های این سازمان در بخش‌های مختلف اداری، اقتصادی (شستا) و مراکز ملکی درمانی و تجهیزات موجود در آنها که از محل حق بیمه پرداختی بیمه‌شدگان طی چند نسل و در طول سالیان متمادی تامین گردیده حق‌الناس می‌باشد. 

بنابراین هرگونه دخل و تصرف در این اموال و دارائی‌ها را خلاف شرع وقانون تلقی می‌نمایند. این کانون از کلیه مسئولین اجرائی کشور و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولین ذیربط تقاضا می‌نماید، نسبت به حفظ موجودیت و استقلال کامل اداری و مالی و انجام اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی در جهت تحقق سه‌جانبه‌گرائی واقعی و مشارکت شرکای اجتماعی در اداره سازمان و همچنین انجام همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران و پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان با تلاش و حساسیت بیشتر پیگیری‌ها و اقدامات لازم را به‌عمل آورند.

در خاتمه ضمن تشکر و قدردانی از کلیه تشکلات کارگری و اعضای محترم کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، کانون عالی کارگران بازنشسته کشور و کانون بازنشستگان استان تهران و تمامی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران، دعوت می‌نماییم، همگام با سایر کارگران در تمامی مراسم هفته کارگر بالاخص مراسم روز جهانی کارگر فعالانه شرکت نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز