خبرگزاری کار ایران

سیدحسین نقوی حسینی:

ما ارباب ملت نیستیم، کارگر آنها هستیم/ باید تلاش کنیم مناسبات کارگری در حوزه قانونگذاری را اصلاح کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۱۸۲

عضو فراکسیون کارگری گفت: باید تلاش کنیم مناسبات کارگری در حوزه قانونگذاری را اصلاح کنیم. هم‌چنین به موضوع امنیت شغلی و قراردادهای موقت متعددی که وجود دارد، باید رسیدگی شود چراکه کارگران در حال حاضر امنیت شغلی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسین نقوی حسینی (نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا و عضو فراکسیون کارگری مجلس) در مراسم گرامیداشت هفته کارگر 98 که در کانون فرهنگی، تربیتی ملائک شهرستان قرچک برگزار شد، با بیان اینکه بهار امسال دو اتفاق برای ملت ایران رخ داد که هر دو منشا خیر شد، گفت: سال گذشته در کمیسیون امنیت ملی مجلس، 5 جلسه درباره بحران آب در سال 98 داشتیم. پیش‌بینی می‌کردیم در سال 98 بین 10 استان جنگ آب رخ دهد اما شاهد بودیم که خدای متعال در عرض 10-15 روز تمام آن نگرانی را حل کرد. البته سیل خسارت هم ایجاد کرد اما خیر و برکات آن 10 برابر بیشتر و باعث اتحاد و انسجام مردم ایران شد.

وی ادامه داد: اتفاق دوم اقدام نابخردانه رییس جمهور آمریکا در قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی با تصور دو دسته کردن ملت ایران بود. اما در واکنش به این مساله، ملت ایران یکپارچه پاسدار شد. همه ملت به صحنه آمدند و 290 نفر نماینده مجلس لباس پاسدار به تن کردند. حتی نوجوانان و جوانان ایرانی مقیم در آمریکا، استرالیا، کانادا و... اعلام کردند ما پاسداریم. تمام ارکان دولت در کنار هم ایستادند تا لذت وحدت را بچشیم.

نقوی با ذکر خاطراتی از کارگری خود در دوران کودکی و نوجوانی تاکید کرد: من کارگری را می‌فهمم. از خدا می‌خواهم کارگر خوبی برای ملت باشم. ما ارباب ملت نیستیم، کارگر آنها هستیم. ما افتخار این را داشتیم که در فراکسیون کارگری در کنار آقای محجوب باشیم.

وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم مناسبات کارگری در حوزه قانونگذاری را اصلاح کنیم. هم‌چنین به موضوع امنیت شغلی و قراردادهای موقت متعددی که وجود دارد، باید رسیدگی شود چراکه کارگران در حال حاضر امنیت شغلی ندارند.

عضو فراکسیون کارگری در ادامه پیرامون موضوع حفاظت از صندوق‌ها، گفت: این مساله به طور شفاف جزو مواضع ما است. برای ما فرقی نمی‌کند که دولت کیست؟ صندوق متعلق به کارگر و بهای عرق جبین کارگر است. هر کسی نباید از آن برداشت کند. ما با تمام توان از آن دفاع می‌کنیم و جلوی تجاوز و تعدی به آن را خواهیم گرفت.

وی افزود: بدهی‌های به صندوق باید تسویه شود. با این حجم بدهی‌ها، صندوق نمی‌تواند به اعضایش خدمات بدهد. متاسفانه دولت به ادای بدهی‌هایش عمل نمی‌کند. هر سال در بودجه، وظیفه پرداخت بدهی دولت مندرج می‌شود اما دولت ادا نمی‌کند. باید با دریافت این مبالغ، سطح خدمات به اعضا را ارتقا دهیم.

این نماینده مجلس در پایان، توضیح داد: هر سه شهرستان این حوزه انتخابیه، کارگری هستند و نیازمند خدمات.  ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در دستور کار می‌باشد ولی هیات مدیره تامین اجتماعی اقدامات تمهیدی برای ساخت را انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز