خبرگزاری کار ایران

فردا بخشنامه افزایش حق بیمه کارگران ساختمانی ملغی و به شعب ابلاغ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۹۹۰

سازمان تأمین اجتماعی روز گذشته به کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمان کشور متعهد شد که بخشنامه حق بیمه کارگران ساختمانی به روال سال قبل بازگرداند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بنا بر مذاکراتی که روز گذشته بین اعضای کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور و محمد محمدی (مشاور معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی) با حضور اکبر شوکت (رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمان کشور) و عباس شیری (بازرس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور) برگزار شد، سازمان تأمین اجتماعی متعهد شد تا بخشنامه افزایش حق بیمه کارگران ساختمانی در سال ۹۸ را ملغی کرده و آن را به روال سال‌های ۹۶ و ۹۷ بازگرداند.

شیری با اعلام این خبر گفت: طی تماسی که عصر روز گذشته داشتیم محمدحسن زدا (سرپرست سازمان تامین اجتماعی) نامه مبنی بر الغای افزایش حق بیمه را امضا کرده و روز دوشنبه (۹ اردیبهشت ماه) ابلاغیه‌ای به شعب سازمان صادر خواهد شد.

این درحالیست که کارگر درجه ۳ که طبق روال معمول باید ۷ درصد حق بیمه یعنی واحد ۱ را می‌پرداخت، در سال ۹۷ میزان ۱.۳ پرداخته و در سال ۹۸ به مقدار ۱.۴ قرار بود بپردازند که معادل حدود ۱۵۳ هزار تومان می‌شد. در صورتی که حق بیمه‌ها به روال قبلی بازگردد، این رقم حدود ۱۳۰ هزار تومان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز