خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری مطرح کرد؛

بنیاد ملی نخبگان مهارتی را تأسیس می‌کنیم/ امریه جایگزین سربازی برای نخبگان مهارتی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۶۵۱

شریعتمداری گفت: در تلاش هستیم برای نخبگان مهارتی به جای سربازی امریه را جایگزین کنیم. این امر کمک به اشتغال در کشور نیز می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در نشست صمیمانه با نخبگان مهارتی با تاکید بر ضرورت پرداختن به بحث مهارت نیروی کار گفت: در گذشته ما در این حوزه‌ها ضعیف بودیم و امیدواریم اقدامات اخیر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در این خصوص موثر واقع شود.

وزیر کار افزود: می‌بینیم که در مدارس ذهن دانش‌آموزان را از مطالبی پرمی‌کنند که در صنعت و کار آتی آنان تاثیری ندارد. در حوزه آموزش عالی تا حدی این اتفاق جبران شده اما کافی نیست. تحقق پیشرفت نیازمند دانش و مهارت‌ آموزی به نیروی کار است.

وی افزود: اگر دانش به صنعت مرتبط باشد، یک تحول جدی در صنعت و بازار کار رخ خواهد داد.

شریعتمداری با اشاره به تامیدات اخیر رهبر معظم انقلاب بر مهارت‌آموزی و صنعت دانش‌بنیان گفت: این موضوع در سطح عالی مورد توجه بوده اما در سطوح میانه نتوانستیم آن را جا بندازیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: نهادهای عمومی باید برنامه‌ریزی در این حوزه را آغاز کنند و بعد بخش خصوصی به این حوزه وارد شود تا با سرعت بیشتری بتوانیم برای مهارت و دانش در کشور برنامه‌ریزی کنیم.

او ادامه داد: تجربه تحریم به ما نشان داد تحریم کالا، تکنولوژی، نفت و خیلی چیزها ممکن است اما ورود و خروج آدم‌ها از کشور و مهارت تحریم‌پذیر نیست. مهارت در کشور قابل تحریم نیست و می‌تواند خلق ثروت کند. این امر هم برای سطح ملی ما مفید است و هم با حضور نیروی ماهر در بیرون از مرزها فرصت‌آفرینی کند.

شریعتمداری افزود: در تلاش هستیم برای نخبگان مهارتی به جای سربازی امریه را جایگزین کنیم. این امر کمک به اشتغال در کشور نیز می‌کند.

 او ادامه داد: ما در در تلاش هستیم تا در شکل مناسبی در حیطه فعالیت‌ها، سرمایه لازم را از طریق صندوق کارآفرینی و بانک توسعه تعاون تامین کنیم. تخریم‌ها در انتخاب افراد برای اعزام مقداری محدودیت ایجاد کرد و همچنین تامین منابع نیز در تصمیمات ما تاثیرگذار بود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید مسابقات ملی مهارت را امری ملی تلقی کنیم و تمام وزارتخانه‌ها را در آن درگیر کنیم، از ضرورت عضویت و انجام مکاتبات براب عضویت در سازمان جهانی مهارت سخن گفته و از آغاز اقداماتی در این راستا خبر داد.

شریعتمداری گفت: بنیاد ملی نخبگان مهارتی باید در کشور به وجود بیاید تا بتواند در کنار بنیاد ملی نخبگان یا به صورت جداگانه کار کند. باید اقدامات لازم برای این موضوع حل و فصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز