خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در جمع خبرنگاران:

شرایط واگذاری سهام کارخانجات به کارگران را فراهم می‌کنیم/ با کمک تعاونی‌های سراسری امکان قیمت تمام شده برای کارگران را کم می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۶۱۵

شریعتمداری با اشاره به اینکه در این دوره عزم و اراده ویژه‌ای را برای مهارت‌افزایی در پیش گرفته‌ایم تا مهارت‌افزایی در کشور جایگاه خود را پیدا کند، تصریح کرد: هریک از شرکای اجتماعی باید سهم و نقش خود را برعهده بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته کارگر از بخش‌های مختلف مرکز تربیت فنی و حرفه‌ای استان البرز بازدید کرد.

محمد شریعتمداری در حاشیه دیدار خود با نخبگان مهارتی مسابقات ملی و بین‌المللی اعزامی به کشور روسیه (۲۰۱۹) همزمان با هفته کار و کارگر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مباحث مهم امروز بازار کار ایران مهارت‌های فنی است؛ چه برای کارگران شاغل و چه برای کسانی که می‌خواهند وارد بازار کار شوند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره عزم و اراده ویژه‌ای را برای مهارت‌افزایی در پیش گرفته‌ایم تا مهارت‌افزایی در کشور جایگاه خود را پیدا کند، تصریح کرد: هریک از شرکای اجتماعی باید سهم و نقش خود را برعهده بگیرند.

وزیر کار در پایان بر ضرورت را‌ه‌انداری نهضت مهارت‌آفزایی تاکید کرده و گفت: نقش مردم، متخصصین و بخش خصوصی بسیار مهم و ضروری است.

سعی می‌کنیم امکان واگذاری سهام کارخانجات به کارگران را فراهم کنیم

شریعتمداری در ادامه خاطرنشان کرد: در پایان سال تفاهم بسیار خوبی بین کارگران و کارفرمایان به وجود آمد که طی آن توانستیم از ایجاد فاصله بیشتر بین حداقل سبد معیشت خانوار و حداقل دستمزد جلوگیری کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: می‌دانیم که این قدم کافی نیست و برای برداشتن گام‌های بیشتر تلاش می‌کنیم. در مرحله اول با استفاده از تعاونی‌های سراسری کارگران یعنی تعاونی امکان می‌کوشیم از نیازهای معیشتی جامعه بکاهیم و قیمت تمام شده برای کارگران کمتر باشد.

وی افزود: در عین حال ما معتقدیم نظام دستمزدی در کشور باید به سمت اصلاح حرکت کند. باید مزد بر مبنای تلاش به جای دستمزد بنشیند، راه‌حل این است که کارگران بیشتر بتوانند در نظام سود مشارکت کنند. سهیم کردن کارگران در میزان سود افزون یافته‌ای که در اثر تلاش و خلاقیت آن‌ها بوده، اهمیت دارد.

شریعتمداری تصریح کرد: کارگران با قوانین موجود می‌توانند در سهام کارخانجات سهیم شوند. با توجه به تجربیات خصوصی‌سازی‌ها طبق تصمیماتی که در شورای عالی اقتصاد می‌گیریم سعی می‌کنیم تا امکان واگذاری سهام کارخانه‌های در دست دولت را به کارگران فراهم کرد. با احساس مالکیتی که کارگران پیدا می‌کنند پیشرفت بیشتری را در صنایع کشور شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز