خبرگزاری کار ایران

ارائه بیش از ۲ میلیون نفر – ساعت آموزش‌های مهارتی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۶۷۳

دو میلیون و ۴۲ هزار و ۴۶۷ نفر– ساعت آموزش‌های مهارتی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان کردستان در سال ۹۷ ارائه شد.

به گزارش ایلنا، سیدجمیل احمدی (مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان) اظهار داشت: این اداره کل با دارا بودن ۱۶ مرکز چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد می‌کوشد تا زمینه بهره‌مندی آحاد جامعه را از آموزش‌های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار و دستیابی به توسعه همه‌جانبه استان فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان افزود: در سال گذشته یک هزار و ۶۲۳ دوره آموزشی توسط آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد سطح استان برگزار شد که از این تعداد ۳۰۷ دوره آموزشی در حوزه خدمات، ۱۸۷ دوره آموزشی در حوزه صنعت، ۱۲۶ دوره آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر و ۳ دوره آموزشی نیز در حوزه کشاورزی بوده است.

وی گفت: در مقایسه بین سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در بخش تعداد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد فعال در ثبت‌نام کارآموز ۱۲ درصد رشد را نشان می دهد که این رقم در بخش تعداد مربی به۳ درصد، در تعداد دوره آموزشی اجرا شده ۴ درصد، در عملکرد آموزشی براساس نفر – دوره ۳ درصد و در عملکرد آموزشی براساس نفر-ساعت به میزان ۱۸ درصد رشد داشته است که این میزان رشد در ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای قابل ملاحظه و نشانگر توجه ویژه این اداره کل به بخش خصوصی است.

احمدی ادامه داد : در خصوص تعداد کارآموزان به تفکیک جنسیت و زمینه آموزش نتایج نشان می‌دهد که ۸۲ درصد  در بخش خدمات ، ۹ درصد در بخش صنعت، ۸  درصد در بخش فرهنگ و هنر و یک درصد  در بخش کشاورزی را شامل می‌شود که از این تعداد ۷۲ درصد  آموزش‌های ارائه شده در بخش خواهران و ۲۸ درصد نیز در بخش برادران محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از فعالیت ۳۶۳ مربی خبره و توانمند در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان کردستان خبر داد و افزود: از این تعداد مربی ۲۲۹ در بخش خدمات، ۶۲ نفر در بخش صنعت، ۶۹ مربی در بخش فرهنگ و هنر و ۳ مربی در بخش کشاورزی در حال فعالیت می‌باشند.

در پایان احمدی با اشاره به موفقیت‌ها و فعالیت‌های شاخص آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان کردستان در سال ۱۳۹۷ اظهار داشت: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد سطح استان توانستند در سال گذشته با تعامل و همکاری خود موفقیت‌های خوبی را کسب نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز