خبرگزاری کار ایران

با دستور مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر؛

همدان استان معین لرستان در حادثه سیل اخیر شد/ ۶ هزار نفر در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی لرستان، بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۶۴۵

با دستور مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان استان معین لرستان در حادثه سیل اخیر شد.

به گزارش ایلنا، با دستور محمدرضا واعظ‌مهدوی (مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر)، همدان استان معین لرستان در حادثه سیل اخیر شد.

در همین رابطه، مدیران شورای هماهنگی استان همدان و استان لرستان در خرم آباد در راستای حمایت از سیل‌زدگان با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار، مهدی سماواتی (مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان) از آمادگی کامل این استان برای همکاری با استان لرستان خبر داد که بیشترین مشارکت در تامین نیازهای مردم و شناسایی بیمه‌شدگانی که در مناطق سیل‌زده دچار مخاطره شده‌اند را به عهده گرفته است.

مدیر صندوق استان همدان در جلسه شورای هماهنگی مشترک بین مدیران استان همدان و لرستان که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: صندوق استان همدان از آمادگی کامل برخوردار است تا با همکاری صندوق استان لرستان، بیشترین کمک و مشارکت در تامین نیازهای مردم و شناسایی بیمه‌شدگانی که در مناطق سیل‌زده دچار مخاطره شده‌اند را داشته باشد.

در ابتدای جلسه هر یک از مدیران شورای هماهنگی استان مسائلی در خصوص اقدامات صورت گرفته از طریق دستگاه و سازمان محل خدمت را مطرح کردند.

در ادامه قدرت‌الله مرادیان (مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان لرستان) گزارش کاملی از اقدامات صندوق در راستای خدمات رسانی به روستاییان سیل‌زده به چهار شهرستان پل دختر، دوره، کوهدشت و دلفان  ارائه و از همکاری استان همدان در خصوص شناسایی بیمه شدگان تشکر نمود.

وی افزود: در این شرایط باید ارزیابی از نیازهای مردم در بخش‌های مختلف داشت و آن نیازهای اساسی که مورد مطالبه مردم است را جمع‌بندی و بطور شفاف عنوان کرد.

در ادامه مهدی سماواتی (مدیر صندوق استان همدان) بیان کرد: طبق دستور مدیرعامل محترم صندوق کشور استان همدان معین استان لرستان شد و مقرر شده همکاری لازم را با استان لرستان داشته باشد. وی ضمن اعلام کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم، اسکان دائم را از مهمترین نیازهای مردم سیل‌زده عنوان کرد.

 در این جلسه علی آشتاب (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان) اظهار داشت: بخش عمده‌ای از اشتغال استان بر اثر آسیب‌های ناشی از سیل از بین رفته بطوری که تنها در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی بیش از ۶ هزار نفر شغل خود را از دست دادند.

به گفته وی؛ در بخش کشاورزی تعداد هفت هزار و ۵۰۰ واحد کشاورزی و در بخش صنوف چهار هزار و ۳۳۵ واحد و در بخش صنعتی نیز تعداد ۸۵ واحد صنعتی آسیب دیدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان  همچنین گفت: تاکنون ۷۶ هزار قلم کمک از سراسر کشور و به خصوص استان همدان برای کمک به زلزله‌زده‌های استان رسیده که بخشی از این کمک‌ها تحویل داده شده و بخشی نیز در حال بسته‌بندی و ارسال است.

وی تصریح کرد: اکنون نیازهای اولیه مردم مناطق سیل زده تامین شده و مردم نیازهای جدیدی دارند که از جمله این وسایل شامل وسایل منزل، وسایل آشپزخانه و پخت و پز، سیستم‌های خنک‌کننده شامل پنکه و کولر، البسه، فرش، موکت، زیرانداز، گلیم است.

آشتاب گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ روستا در مناطق سیل زده دچار آسیب‌های جدی شده‌اند.

در انتها اقلامی که از مدیران شورای هماهنگی استان همدان تهیه شده بود به مناطق سیل‌زده منتقل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز