خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

در یک ماه گذشته ۹۰ تیم امداد تعمیراتی سازمان در خدمت سیل‌زدگان بوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۴۴۲

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با وجود اینکه عضو ستاد بحران در استان‌ها نیست ولی حسب احساس وظیفه ملی، بخشنامه معاون محترم اول رئیس‌جمهور و دستور مستقیم وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تمامی دستگاه‌های تابعه وزارتخانه، در این مدت در کنار هموطنان سیل‌زده بوده و اقدام‌های متعددی برای کاهش آلام آنها و کمک به بازتوانی خانواده‌ها انجام داده است.

سلیمان پاک سرشت (معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح اقدامات این سازمان در ارتباط با سیل‌زدگان گفت: بلافاصله بعد از وقوع سیل و در اقدام هماهنگی که در تمامی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دستور وزیر شروع شد، فضاهای ۳۷ مرکز آموزشی در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان را در اختیار نهادهای امدادی و اسکان اضطراری سیل‌زدگان قرار دادیم و همزمان نسبت به فعال کردن کارگاه‌های آشپزی برای پخت غذای گرم در تعدادی از این مراکز اقدام شد.

وی افزود که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با وجود اینکه عضو ستاد بحران در استان‌ها نیست ولی حسب احساس وظیفه ملی، بخشنامه معاون محترم اول رئیس‌جمهور و دستور مستقیم وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تمامی دستگاه‌های تابعه وزارتخانه، در این مدت در کنار هموطنان سیل‌زده بوده و اقدام‌های متعددی برای کاهش آلام آنها و کمک به بازتوانی خانواده‌ها انجام داده است.

پاک‌سرشت ادامه داد: در کنار تامین اقلام ضروری و اهدای کمک‌های نقدی به میزان ۳۲۰ میلیون تومان، کارکنان سازمان، بخشی از حقوق فروردین ماه خود را نیز برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص دادند. اما فعالیت اصلی و ویژه سازمان آماده‌سازی و اعزام تیم‌های امداد تعمیراتی بوده است. هر اکیپ تعمیراتی متشکل از مربیان خبره سازمان در رشته‌های تاسیسات، تعمیرات لوازم خانگی و خودرو است که با تجهیزات کامل در مناطق سیل‌زده حاضر شده و نسبت به تامین نیازهای تعمیراتی هموطنان سیل‌زده اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: در یک ماه گذشته بیش از ۹۰ تیم تعمیراتی سازمان به مناطق سیل‌زده اعزام شده و نسبت به تعمیر خودروها، لوازم خانگی و تاسیسات منازل اقدام کرده اند. پیش بینی ما این است که در روزها و ماه‌های آتی که مرحله کمک‌های اضطراری خاتمه پیدا کند و وارد مرحله بازتوانی شویم، نیاز به این نوع خدمات بیشتر خواهد شد و چنانچه دستگاه‌ها یا اصناف ذیربط برای تامین قطعات و مواد مصرفی فعالیت‌های امداد تعمیراتی در کنار ما باشند، می‌توانیم به نحو مطلوبی نسبت به تامین نیازهای تعمیراتی خانواده‌های سیل زده اقدام کنیم. چراکه منابع سازمان برای تامین قطعات و مواد مورد نیاز اکیپ‌های امدادی ابداٌ کافی نیست.

پاک‌سرشت در ادامه تصریح کرد که کارگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در رشته آشپزی برای تامین غذای گرم و در رشته خیاطی برای تامین پوشاک مورد نیاز هموطنان مناطق سیل‌زده، آمادگی دارند تا در صورت همکاری سایر دستگاه‌ها، ارگان‌ها یا نهادها و اصناف در تامین مواد اولیه، فعالیت خود را در سطح وسیعی گسترش دهند و شکل‌گیری این نوع زنجیره های حمایت اضطراری می‌تواند در کاهش مشکلات مردم گرفتار فاجعه و افزایش سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی، بسیار موثر باشد.

پاک‌سرشت در پایان گفت: در اثر سیلاب‌ها و آبگرفتگی‌های یک ماه اخیر طبق برآورد صورت گرفته ۳۵ میلیارد ریال خسارت به مراکز آموزشی دولتی و بخش خصوصی وارد آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز