خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی:

علاقه و تعصب جامعه کارگری نسبت به سازمان تأمین اجتماعی ارزشمند است

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۸۰۳

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: اعضای تشکل‌های کارگری از جمله دلسوزترین افراد نسبت به سازمان تأمین اجتماعی هستند و علاقه و تعصب جامعه کارگری نسبت به این سازمان بسیار ارزشمند است.

به گزارش ایلنا، محمدحسن زدا (سرپرست سازمان تامین اجتماعی) در جلسه‌ای با اعضای کانون عالی شوراهای اسلامی کار اظهار داشت: به منظور هماهنگی حداکثری بین سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیشبرد برنامه‌های الکترونیک حوزه درمان کشور، با حکم وزیر محترم بهداشت عضو شورای سیاستگذاری نسخه الکترونیک شده‌ام و امیدوارم این برنامه بسیار مهم با همکاری و هم افزایی بین بخشی در تمام کشور اجرایی شود. 

وی با بیان اینکه در دو ماهه پایان سال ۹۷ کار بسیار ارزشمند و بزرگی در سازمان تأمین اجتماعی انجام شد و ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز برای ایفای تعهدات این سازمان اختصاص یافت، گفت: مدیریت صحیح منابع و مصارف سازمان در دو ماه پایان سال کار به بهترین نحو انجام شد و مورد تقدیر وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز قرار گرفت.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، توجه به سه جانبه گرایی و تعامل مناسب با شرکای اجتماعی را از مهمترین اولویت‌های این سازمان برشمرد و گفت: شرکای اجتماعی بایستی کاملا در جریان مسائل سازمان تأمین اجتماعی باشند و نظرات و دیدگاه‌های آنان در تصمیم گیری های سازمان مورد توجه قرار گیرد.

زدا درباره خدمات ارائه شده سازمان تأمین اجتماعی در استان های سیل زده نیز گفت: از زمان شروع این حوادث و در مرحله امداد و نجات تمامی مراکز و امکانات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در خدمت سیل زدگان اعم از اینکه بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی باشند یا نباشند، قرار گرفت.

وی افزود: در مراحل بعد و جبران خسارت‌ها نیز سازمان تأمین اجتماعی در کنار تولید کنندگان و کارگران عزیز قرار دارد و از تمامی ظرفیت‌ها برای حمایت از تولید کنندگان و شروع به کار مجدد کارگاه‌ها استفاده می‌شود.

محمدرضا جعفریان (معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی) نیز در این جلسه گفت: تعامل با شرکای اجتماعی از وظایف ذاتی این معاونت است و به همین منظور دبیرخانه شرکای اجتماعی طی سال‌های اخیر به فعالیت می‌پردازد.

وی از برگزاری ۵ همایش سراسری با شرکای اجتماعی برای شفاف سازی قوانین و مقررات و توسعه تعامل با تشکل‌ها خبر داد و گفت: تلاش ما این است که تعامل خوبی با تشکل‌ها داشته باشیم و دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شرکای اجتماعی را به سازمان منتقل کنیم.

سید مجتبی موسوی (مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان) نیز گفت: با همراهی شرکای اجتماعی نشست‌های بسیار خوبی برگزار شده و از نظرات و دیدگاه‌های تشکل‌های مربوط به شرکای اجتماعی آشنایی کافی وجود دارد و پیگیر خواسته این عزیزان هستیم.

وی وارد شدن مفاهیم تأمین اجتمای به کتب درسی را از اقدامات اساسی برای توسعه گفتمان تأمین اجتماعی در جامعه یاد کرد و گفت: امیدواریم با برنامه‌های اصولی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی در حال پیگیری است بتوانیم در راستای تحقق اهداف سازمان و افزایش شفافیت و پاسخگویی قدم برداریم.

اولیا علی بیگی (رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) نیز در این جلسه اظهار داشت: تأمین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه‌ای است و بایستی مدیریت همزمان منابع و مصارف را برعهده گرفته و هزینه خدمات ارائه شده به جامعه هدف را از محل درآمدهای این سازمان که عمدتا حق بیمه است، پرداخت کند.

وی مدیریت سازمان تأمین اجتماعی را به لحاظ ارتباط تنگاتنگ با اقشار مختلف جامعه نیازمند توجه به رویکرد سه جانبه گرایی و تعامل سازنده با شرکای اجتماعی دانست و گفت: شرکای اجتماعی باید در تصمیم‌گیری‌های این سازمان به معنای واقعی مشارکت داشته باشند.

وی از همکاری و ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با شرکای اجتماعی بویژه تشکل‌های کارگری تشکر کرد و گفت: امیدواریم شاهد ارتقاء همکاری‌ها و استفاده از نظرات شرکای اجتماعی در تصمیم گیری‌های این سازمان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز