خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش و جوانان:

اعتماد به سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند برای کشور مفید باشد/900 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال اختصاص داده شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۳۵۴

وزیر ورزش و جوانان گفت: با اختصاص 400 میلیارد ریال از سوی بانک قرض‌الحسنه رسالت و 900 میلیارد ریال توسط صندوق کارآفرینی امید زمینه ایجاد اشتغال برای 2 هزار نفر فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلطانی‌فر در نشست رونمایی از طرح‌های اشتغال جوانان با سرمایه‌گذاری صندوق کارآفرینی امید و بانک قرض‌الحسنه رسالت با اشاره به مبانی اقتصاد مقاومتی گفت: رهبری زمانی که اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند به این خاطر بود که برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی پیشگام شویم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید ملی افزود: رهبری در بیانیه گام دوم با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فرصت‌های پیش‌رو تنظیم شده است، بر روی جوانان متمرکز شده‌اند.

وی با اشاره به تامین بودجه توسعه امور جوانان از محل مالیات ارزش افزوده، گفت: در قالب بودجه از محل مالیات ارزش افزوده بودجه مورد نیاز برای امور جوانان تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به رشد سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه جوانان که توسط وزارت ورزش و جوانان زمینه فعالیت آنها فراهم شده است، افزود: ابتدای کار دولت کمتر از 100 سازمان مردم‌نهاد در حوزه جوانان وجود داشت اما حالا تعداد آنها به بیش از 2 هزار و 500 عدد رسیده است. این رشد البته تنها کمی نبوده و کیفیت فعالیت‌های آنها را هم درنظر داشته‌ایم.

وی افزود: ما مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد را که عالی‌ترین رکن سازمان‌های مردم‌نهاد است، تشکیل داده‌ایم. در همین حال مشکلات حقوقی NGOها را حل کردیم.

وی گفت: در زمینه گسترش خانه‌های جوانان و مباحث مربوط به مهارت‌افزایی سربازان وظیفه در دوران خدمت گام‌های موثری را برداشته‌ایم تا شرایطی را فراهم کنیم که سربازان وظیفه پس از پایان خدمت با مهارت‌هایی که آموختند وارد بازار کار شوند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تسهیلات پرداخت‌ شده از طرف بانک رسالت و صندوق کارآفرینی امید برای اشتغال جوانان گفت: بانک رسالت 400 میلیارد ریال در صندوق کارآفرینی امید، 900 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال‌زایی جوانان پرداخت کرده‌اند و از این محل 2 هزار شغل ایجاد شده است.

سلطانی‌فر با اشاره به خدمات ارائه‌شده از طرف سازمان‌های مردم‌نهاد زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان در مناطق سیل‌زده گفت: این سازمان‌ها در کرمانشاه، لرستان، خوزستان و دیگر استان‌های سیل‌زده حضور دارند تا به کمک مردم مناطق سیل‌زده بیایند و زمینه بازسازی مناطق سیل‌زده را فراهم کنند. این امر موجب می‌شود تا زمینه‌های مشارکت جدی جوانان در امور اجتماعی فراهم شود. ما فعالیت‌های این سازمان‌ها را گزارش می‌دهیم تا رسانه‌ها آنها را به سمع و نظر مردم برسانند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ناآرامی‌های سال 96 گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که حتی یک نفر از جوانان ما در سازمان‌های مردم‌نهاد در ناآرامی‌ها نقش نداشتند. تشکیل NGOها و عضویت جوانان در آن نشان می‌دهد که حمایت از آنها می‌تواند در جهت فعالیت‌های موثر به کار گرفته شود. باید گفت که NGOها پل ارتباطی مردم و حکومت هستند و لذا اعتماد به آنها می‌تواند مفید باشد.

در پایان صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان آیین رونمایی از لوح طرح‌های اشتغال‌زایی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز