خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

520 طرح در حوزه جوانان 630 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند/ ایجاد هزار و 320 فرصت شغلی

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۳۵۱

مراسم افتتاح طرح‌های اشتغال‌زایی جوانان از طریق ویدئوکنفرانس با حضور وزیر ورزش و جوانان، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه رسالت در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طرح‌های اشتغال‌زایی جوانان توسط صندوق کارآفرینی امید و صندوق قرض‌الحسنه رسالت از طریق پرداخت تسهیلات با دریافت کارمزد 2درصد توسط صندوق رسالت و 4 درصد توسط صندوق کارآفرینی امید، تامین اعتبار شده است. استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، خوزستان، اصفهان و... از جمله استان‌هایی هستند که این طرح‌ها در آنها افتتاح شده است.

اصغر نورالله‌زاده (مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید) گفت: براساس همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید تاکنون به 520 طرح در حوزه جوانان با اعتبار 630 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که منجر به ایجاد هزار و 320 فرصت شغلی گردیده است.

نورالله‌زاده با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا پایان سال 97 در حوزه جوانان تعداد 349 هزار و 267 فقره تسهیلات اشتغال به اعتبار 2 هزار و 109 میلیارد و 283 میلیون ریال پرداخت کرده، گفت: از این تعداد 211 هزار و 370 فقره به مردان و 136 هزار و 95 فقره به بانوان و هزار و 802 فقره به اشخاص حقوقی پرداخت شده است.

وی افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی فوق 106 هزار و 820 فقره در حوزه ازدواج جوانان، 5 هزار و 641 فقره در حوزه مسکن جوانان و 69 هزار و 307 فقره در سایر سرفصل‌ها پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: همچنین صندوق کارآفرینی امید از ابتدای قانون حمایت از اشتغال روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی تاکنون 24 هزار و 957 فقره تسهیلات با اعتبار 12 میلیون ریال پرداخت کرده است. از مجموع تسهیلات پرداختی فوق 12 هزار و 528 فقره به مردان و 11 هزار و 77 فقره به بانوان پرداخت شده است.

وی درخصوص رویکرد غالب صندوق در پرداخت تسهیلات گفت: حمایت از ثمن‌های جوانان و فعالان اجتماعی حوزه جوان، افزایش مشارکت‌پذیری جوانان در فعالیت‌های اقتصادی، تاکید بر ظرفیت‌سازی، توانمندسازی، ارتقای مهارت و توسعه بازار در بررسی طرح‌ها در راستای برنامه‌های کاهش فقر و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان صنعت فن‌آوری اطلاعات از این جمله هستند.

نورالله‌زاده درخصوص استراتژی‌های اصلی صندوق در حمایت از توسعه اقتصاد منطقه‌ای گفت: استراتژی‌های اصلی صندوق کارآفرینی امید، «روستای بدون بیکار»، «یک روستا، یک محصول»، و صندوق‌های خُرد محلی هستند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: براساس همکاری‌های مشترک وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید در رسته‌های مورد حمایت هزار و 320 فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی برای نمونه گفت: یک میلیارد و 875 میلیون تومان برای رسته ورزش هزینه شده که از این محل 32 شغل ایجاد شده است. در رسته کارگاه‌های صنعتی با اختصاص 3 میلیارد و 785 میلیون تومان 65 شغل ایجاد شده است. در رسته مشاغل خدماتی با اختصاص 27 میلیارد و 404 میلیون و 600 هزار تومان 674 شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز