خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع مطرح کرد:

کارگران مناطق سیل‌زده بلافاصله بیمه بیکاری دریافت می‌کنند/ کارفرمایان نگران بدهی‌هایشان نباشند تنها بنگاه‌های خود را بازسازی کنند

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۱۲۹

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خواستار حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی همزمان با رفع مشکلات کارگران شد و گفت: امحال بدهی بانکی و سیستم مالیاتی برای کارفرما و تعیین سریع بیمه بیکاری برای کارگران باید در وهله اول صورت بگیرد.

محسن کوهکن با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از کارخانه‌هایی که در مناطق سیل‌زده قرار دارد، زیر آب رفته و تجهیزات و امکانات آن نابود شده است، گفت: باید برای این بنگاه‌های اقتصادی چاره‌اندیشی شود و نباید آن را به حال خودشان رها کنیم.

وی با  اشاره به رویکرد بنگاه‌های اقتصادی گفت: کارخانه‌ای که کار می‌کند و چرخش می‌چرخد، نیاز به سرمایه در گردش دارد و با سیستم مالی کشور کار می‌کند.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه کارخانه باید مالیات بدهد و باید حق بیمه کارگرانش را بپردازد، گفت: ستادهایی در استانها تشکیل شده که در مورد کارخانه‌های بحران‌زده تصمیم می‌گیرند و اکنون نیز که سیل آمده این ستادها مسوولیت رسیدگی به وضعیت این بنگاه‌های اقتصادی را دارند.

وی با اعلام اینکه مقرر شده بدهی مالیاتی و بازپرداخت بدهی بانکی این بنگاه‌ها برای مدتی مراعا گذاشته شود، گفت: کارفرمایان از این پس نگران پرداخت بدهی‌هایشان نباشند و تنها فکرشان این باشد که بنگاه اقتصادی را بازسازی و نوسازی کنند.

کوهکن پرداخت تسهیلات با نرخ ترجیهی را بهترین گزینه برای کمک به بنگاه‌های اقتصادی که زیر آب رفته‌اند دانست و گفت: اگر دولت به بنگاه اقتصادی یارانه یا تسهیلات بدهد، ارزیابی مردم از این رفتار دولت مثبت است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون آمار دقیقی از وضعیت بنگاه‌های اقتصادی زیان‌دیده از سیل منتشر نشده است، گفت: از دولت می‌خواهیم هرچه زودتر در این خصوص نیز اقدام کند و همزمان که به وضعیت سیل‌زدگان رسیدگی می‌شود، وضعیت بنگاه‌های اقتصادی سیل‌زده نیز مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه بی‌شک سیل خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای مردم بر جای گذاشته است، گفت: کشور وزارتخانه های متعددی دارد و هر کدام از این وزارتخانه‌ها به امور خاصی می‌پردازند. بنابراین با توجه به ستادهایی که در استانها برای بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی تشکیل می‌شود، انتظار می‌رود این ستادها نیز در کنار کمک به سیل‌زدگان به انجام ماموریت خود یعنی بررسی بنگاه‌های اقتصادی سیل‌زده بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی بنگاه اقتصادی به هر دلیلی با مشکل رو به رو می‌شود، راهکارهایی برای حمایت‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف می‌شود، گفت: ابتدا باید بررسی ویرانی سیل در بنگاه‌های اقتصادی صورت پذیرد، سپس راهکارها ارایه شود و به مرحله اجرا درآید.

کوهکن خواستار اولویت‌بندی در حل مشکلات کارگران بیکار شده این بنگاه‌های اقتصادی شد و گفت: اگر قرار است بدهی بنگاه اقتصادی امحال شود و تسهیلات بگیرد، این اتفاق باید برای کارگران هم بیفتد و به فکر زندگی کارگران بیکار شده نیز باشیم که سپردن آنها به بیمه بیکاری بدون فوت وقت بهترین اقدام در این شرایط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز