خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد:

کارگران بگویند کجا به زیان آنها تصمیم گرفته‌ایم؟/ مجلس یا هر نهادی که نسبت به کارگران تصمیم مغرضانه بگیرد، خودش را زیر سوال برده است.

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۱۱۹

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، افزایش بهره‌وری را مشروط به آرامش و آسایش کارگران دانست و گفت: اگر کارگران با نگرانی به محیط کار بروند قطعا در عملکردشان تاثیر منفی می‌گذارد بنابراین باید قوانینی به نفع کارگران و اشتغال تصویب شود. به همین دلیل از کارگران می‌خواهم ارتباط خودشان را با نمایندگان بیشتر کنند و خواسته‌هایشان را به مجلس منعکس کنند.

یعقوب شیویاری در پاسخ به اینکه کارگران نسبت به عملکرد نمایندگان مجلس انتقاد دارند و معتقد هستند مصوبات مجلس در بسیاری از موارد علیه جامعه کارگری است، گفت: این باور درستی نیست و کارگران نباید چنین تفکری نسبت به نمایندگان خود در خانه ملت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است مستند صحبت کنیم، گفت: کارگران و نمایندگان جامعه کارگری به صراحت بگویند کدام دفعه به مجلس مراجعه کردند و با کدام نماینده مجلس مشکلاتشان را مطرح کرده‌اند اما نتیجه نداشته است!

وی با اعلام اینکه چرخ‌های اقتصاد کشور با دست‌های کارگران و کشاورزان به حرکت درمی‌آید، گفت: نه تنها مجلس شورای اسلامی بلکه هر دستگاه یا ارگانی که بخواهد نسبت به کارگران تصمیم مغرضانه بگیرد، خودش را زیر سوال برده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مصوبات مغرضانه علیه کارگران و کشاورزان را اشتباه دانست و گفت: نه تنها جمهوری اسلامی ایران بلکه هر کشور یا حکومتی که بخواهد علیه کارگران و کشاورزان تصمیم بگیرد، ماهیت خود را زیر سوال برده و در نزد جهانیان مغضوب خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امکان ندارد مجلس شورای اسلامی علیه کارگران تصمیم گرفته باشد، گفت: من کارگر زاده هستم و تمامی مشکلات کارگران را از نزدیک لمس کرده‌ام بنابراین امکان ندارد بخواهم به تصمیمی علیه کارگران در خانه ملت رای بدهم.

شیویاری با تاکید بر اینکه همواره حامی کارگران بوده‌ام، گفت: بسیاری از کارگران به من مراجعه کرده‌اند و با آنان همکاری داشته‌ام اما اینکه کدام مصوبه به زیان کارگران بوده، از آنها خبر ندارم.

وی خواستار ارتباط بیشتر نمایندگان کارگری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد و گفت: هرگاه مجلس روی طرح یا لایحه‌ای تاکید دارد، افرادی که ارتباط مستقیم با آن دارند به نمایندگان مراجعه می‌کنند و جلسات مستمر می‌گذارند اما تاکنون نماینده کارگران به ما مراجعه نکرده‌اند که اصرار داشته باشند یک مصوبه را تصویب کنیم یا مصوبه دیگری را رد کنیم.

نماینده میانه با اشاره به مشکلات کارگران گفت: بارها نمایندگان کارگرانی که حقوق معوقه داشته‌اند یا بنگاه اقتصادی آنها با مشکل رو به رو بوده به ما مراجعه کرده‌اند و تا جایی که توانسته‌ایم برای حل مشکلاتشان رایزنی کرده‌ایم و تا حل مشکل پیش رفته‌ایم اما اینکه کارگران مشکلی داشته باشند و به من مراجعه کنند و کارشان را انجام ندهم یا پیگیری نکنم، امکان ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز