خبرگزاری کار ایران

شماره ۱۹۶ آتیه‌نو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۵۰۱

موضوع سیل و تبعات انسانی، اجتماعی و اقتصادی آن و پیشنهادهای افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی در سال جاری اصلی‌ترین موضوعات این شماره هفته‌نامه آتیه‌نو هستند.

به گزارش ایلنا، با توجه به اینکه موضوع سیل و تبعات انسانی، اجتماعی و اقتصادی آن، همچنان از مهمترین مسائل روز کشور  است، گزارش اصلی این شماره هفته‌نامه آتیه نو نیز با برگزیدن تیتر «خطر بیکاری بعد از سیل» به این موضوع پرداخته است که عملیات احیای مشاغل از دست رفته بر اثر سیل، چه‌ضرورت‌ها و بایدهایی دارد و چطور باید آغاز و پیگیری شود؟

در بخشی از این گزارش آمده است: «...در حال حاضر حمایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی دولت از صنایع و تولیدکنندگان در مناطق سیل‌زده، یک ضرورت به‌شمار می‌رود. دولت باید سوبسیدهای خاصی برای تولیدکننده و فعال اقتصادی این مناطق در نظر گرفته و رغبت سرمایه‌گذاران بزرگ را برای سرمایه‌گذاری در این مناطق بالا ببرد. بخشش مالیات و سایر عوارض فعالان اقتصادی را نیز می‌توان یک راهکار مهم ارزیابی کرد...»

گزارش آتیه‌نو از پیشنهادهای افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی در سال ۹۸، دیگر عنوان اصلی این شماره است با تیتر «سناریوی حفظ قدرت خرید بازنشستگان» در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «...خروجی جلسه‌ای که برای تعیین میزان افزایش سطوح مختلف مستمری‌های سال ۹۸ برگزار شد، کمابیش شبیه همان چیزی است که شورای عالی کار برای کارگران تصویب کرد، یعنی افزایشی ۳۶.۵ درصدی برای مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر و ۱۳ درصد بعلاوه ۲۶۰ هزار تومان هم برای سایر سطوح. افزایشی که به گفته فعالان بازنشستگی و تحلیلگران کار و بازار اشتغال، گرچه ایده‌آل نیست، اما در میان سناریوهای چندگانه‌ای که در جلسه مطرح شده بود، بهتر از بقیه است. این مصوبه حالا فاصله کمی تا تبدیل شدن به دستورالعمل اجرایی دارد...»

سایر عناوین مهم این شماره عبارتند از:

سیل وتاب‌آوری اجتماعی (بررسی تبعات فقدان نظام یکپارچه امداد اجتماعی در حوادث طبیعی در یادداشتی از دکترعلی حیدری)

بهترین تصمیم، اما نه ایده‌آل (یادداشتی از علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی تهران درباره افزایش مستمری‌ها)

فرصت‌های اشتغال در بازسازی‌ها (یادداشتی از عباسعلی قصاعی؛ کارشناس اقتصادی)

بهره‌وری یا بهره‌بری (چه موانع ساختاری پیش‌روی رونق تولید در ایران وجود دارد؟)

سیل و سرمایه‌ اجتماعی (یادداشتی از امیرجعفری آزاد؛ دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی فرهنگی)

پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان در گام‌های آخر (با اجرای پرونده الکترونیک سلامت، راه برای اجرای علمی نظام ارجاع و برنامه پزشک خانواده هموار خواهد شد)

لزوم حمایت از کارگران مناطق سیل‌زده (یادداشتی از علی مروی؛ کارشناس اقتصادی)

مهمان ناخوانده فرانسوی اولین جرقه را زد! (گفت‌وگو با محمدعلی ناصریان و ملیکا عالمی، کارآفرینان حوزه گردشگری)

هدایت منابع صندوق توسعه ملی به سمت احیای اشتغال (یادداشتی از مرتضی عزتی؛ کارشناس اقتصادی)

رفاه و مکانیزم‌های توزیع ثروت (قانون مالیات منفی چیست و چه کارکرد رفاهی برای آمریکایی‌ها می‌تواند داشته باشد؟)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز