خبرگزاری کار ایران

کارگران تراورس:

سیل زندگی‌مان را برد/ نیازمند دریافت معوقات مزدی و بیمه‌ای خود هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۰۳۲

صبح امروز شماری از کارگران تراورس لرستان در اعتراض به معوقات مزدی و بیمه‌ای خود مقابل ساختمان اداره کل راه‌آهن لرستان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع خبری کارگری در راه‌آهن ناحیه لرستان گفتند: صبح امروز ‌شنبه (۲۶ فروردین ماه) شماری از کارگران تراورس لرستان مقابل ساختمان اداره کل راه‌آهن تجمع کردند.

دلیل تجمع این کارگران پرداخت نشدن دو ماه معوقات مزدی ماه‌های بهمن و اسفند سال ۹۷ و تاخیر در پرداخت  ۵ ماه حق بیمه (اسفند ۹۶ و فرودین ،دی، بهمن و اسفند ۹۷) عنوان شده‌ است.

از قرار معلوم این کارگران بخشی از نیروهایی هستند که از طریق شرکت‌های پیمانکاری «تراورس» در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه لرستان مشغول کارند و گفته می‌شود که مجموع کارگران پیمانکاری شاغل در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن لرستان که تعدادشان به  بیش از ۴۰۰ نفر می‌رسد، مدت‌ست که با عدم دریافت به‌موقع معوقات مزدی روبرو هستند.

آنها با بیان اینکه سیل ویرانگر اخیر زندگی بسیاری از همکارانمان را در مناطق مختلف ریلی لرستان و خوزستان از بین برده وآنها بیش از هر زمان نیازمند دریافت مطالبات معوقه مزدی و بیمه‌ای خود هستند در ادامه افزودند: از دیگر مطالبات صنفی کارگران خطوط ابنیه فنی تراورس لرستان مشکل بیمه تکمیلی است. کارگران چندین سال است از خدمات بیمه تکمیلی به دلیل آنچه واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه‌گر عنوان می‌شود، بهره‌مند نیستند.

کارگران تراورس لرستان با اشاره به تجمعات پیشین خود در اعتراض به معوقات مزدی، درباره پیگیری وضعیت مطالبات مزدی امروز خود گفتند: در تجمع امروز (شنبه) مدیرکل راه‌آهن لرستان در تماس تلفنی که با مدیرعامل راه‌آهن کشور گرفت، وعده پیگیری مطالبات صنفی ما را در روز های آینده داد.

شرکت تراورس یکی از شرکت‌های اقماری راه‌آهن است که امور نگهداری خط و ابنیه فنی خط آهن را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز