خبرگزاری کار ایران

NGO پرستاران کوهدشت به ۱۴ روستای لرستان امدادرسانی کرد/ کمک‌رسانی به روستاهای محصور با آب توسط قایق انجام شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۸۰۷

تشکل‌ مردم نهاد پرستاران در کوهدشت برای کمک به سیل‌زدگان فعال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انجمن سفیران سلامت کوهدشت متشکل از پرستاران این شهرستان طی روزهای گذشته اقدام به کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده کوهدشت کرده و تیم‌های درمانی به روستاهای این شهرستان اعزام کرده‌اند. این NGO توسط پرستاران بیمارستان کوهدشت تاسیس شده است. 

به گفته پویان فلاحی (مدیرعامل انجمن سفیران سلامت کوهدشت) ۶ نفر از هیات مدیره این NGO پرستاران هستند و پرستاران بیمارستان کوهدشت که تعداد آنها به حدود ۲۰۰ پرستار می‌رسد به صورت داوطلبانه شرکت داشته‌اند. همچنین پزشک، پرستار، ماما و کارشناس بهداشت در تیم امدادرسانی‌ این NGO در کمک به سیل‌زدگان فعال بوده‌اند.

او می‌گوید: منطقه رودبار در شهرستان کوهدشت لرستان در محاصر کامل آب بود. روز اول امدادرسانی دارو و بسته‌های غذایی را با قایق به فاصله ۸ کیلومتر که آب عمقی حدود ۷۰ متر داشت، به سیل‌زدگان این منطقه رساندیم. حدود ۵۰ دقیقه روی آب بودیم که بتوانیم به رودبار برسیم.

این فعال صنفی پرستاران بیان می‌کند: از روز جمعه (۱۶ فروردین) کمک‌رسانی‌ها از رودبار آغاز شد و روز بعد به منطقه حیات الغیب کوهدشت رفتیم که ۴۰ خانه را کلا به زیر آب رفته بود. روز یک شنبه به منطقه شاهیوند امدادرسانی شد. تاکنون به ۱۴ روستا امدادرسانی کرده‌ایم.

فلاحی می‌گوید: روز اول که به رودبار رفتیم به دلیل محدودیت فضای قایق‌ها ۱۳ نفر توانستیم به منطقه اعزام کنیم. هربار فراخوان می‌دهیم حدود ۳۰ تا ۴۰ پرستار اعلام آمادگی می‌کنند اما طبق ظرفیت در هر امدادرسانی پرستاران را با خودمان همراه می‌کنیم.

این در حالیست که کوهدشت یک بیمارستان دارد که حدود ۲۰۰ پرستار در آن کار می‌کنند. در واقع بخش عمده‌ای از پرستاران بیمارستان کوهدشت با این اقدامات همراه هستند. 

این NGO در ایام دیگر سال نیز اقداماتی به صورت مداوم انجام می‌داد و برنامه‌ای به نام جمعه سلامت دارد که به صورت داوطلبانه خدمات بهداشتی و درمانی را به مناطق محروم رسانده و تا الان نزدیک به ۸ بار جمعه سلامت رفته‌ایم و ۶ هزار نفر را طی آن غربالگری کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز