خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد:

گمان می‌کنیم که سکوت کارگران ناشی از رضایت است/ 7 بار هم نمایندگان کارگری را ندیده‌ام

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۳۲۵

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه برخی اقشار از جمله کارگران نسبت به عملکرد قوه قانونگذاری انتقاد دارند، گفت: شاید برخی مصوبات حاشیه‌هایی داشته باشد اما کارگران اطمینان داشته باشند که ما رای از مردم گرفته‌ایم و نماینده مردم هستیم بنابراین در وهله اول به دنبال جلب رضایت مردم هستیم.

غلامعلی جعفرزاده با تاکید بر اینکه بارها شاهد بوده‌ایم که هنگام قانونگذاری حق با دولت بوده است به خبرنگار ایلنا گفت: ما نماینده مردم هستیم و باید رضایت مردم را جلب کنیم. بنابراین همواره سعی کرده‌ایم رضایت مردم به ویژه طبقات آسیب‌پذیر و کارگران تامین شود.

وی در پاسخ به اینکه برخی مصوبات مجلس منافع کارگران را درنظر نداشته و این امر باعث اعتراض کارگران شده است، گفت: این امکان وجود دارد که برخی مصوبات منافع کارگران را تامین نکند اینجا وظیفه نماینده کارگران سنگین می‌شود زیرا باید به مجلس مراجعه کنند و توضیحات لازم را به نمایندگان مجلس بدهند و اطمینان کسب کنند که اگر توضیحاتشان قانع‌کننده بود، آن مصوبه مجلس را اصلاح خواهیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه هرگز با نیت؛ زیان به جامعه کارگری در مجلس رای نداده‌ایم، گفت: نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که وقتی برخی مشکلات را بررسی می‌کنیم و به این نتیجه می‌رسیم که باید از طریق قانونگذاری آنها را اصلاح کنیم، اما وقتی نمایندگان مجلس قانون را به نوعی تصویب می‌کنند و دولت به نوع دیگری اجرا می‌کند، اشکال در قانونگذاری نیست بلکه در اجراست.

وی با اشاره به اینکه 7 سال است به نمایندگی از مردم رشت در مجلس شورای اسلامی حضور دارد، گفت: در این 7 سال 7 بار نمایندگان کارگری را ندیده‌ام و با من ارتباط برقرار نکرده‌اند تا مشکلات قانونی را با من در میان بگذارند.

جعفرزاده با اعلام اینکه در 7 سال گذشته تنها سه بار نمایندگان کارگری به وی مراجعه کرده و مشکلاتشان را مطرح کرده‌اند، گفت: به جای آنکه از نمایندگان مجلس گلایه کنند به ما مراجعه کنند، مشکلات را توضیح دهند، راهکار پیشنهاد بدهند و از ما کمک بخواهند.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های دیگر بسیار بیشتر از کارگران به مجلس مراجعه می‌کنند، گفت: وقتی کارگران به ما مراجعه نمی‌کنند، گمان می‌کنیم که از وضعیت رضایت دارند چراکه هر کس رضایت ندارد به اشکال گوناگون اعتراض خود را اعلام می‌کند.

نماینده رشت در مجلس، تجمع گروه‌های گوناگون مقابل مجلس را مهم توصیف کرد و گفت: در تمامی 7 سال گذشته چند بار کارگران به شرایط و مسایل مختلف اعتراض کرده‌اند تا متوجه شویم نسبت به برخی موضوعات اعتراض دارند. بنابراین گمان می‌کنیم که سکوت کارگران ناشی از رضایت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز