خبرگزاری کار ایران

گاردین:

اختصاص ۱۰ میلیارد یورو برای کارگران و بازنشستگان کم‌درآمد دردی دوا نکرد/ فرانسه در آتش فقر و تبعیض می‌سوزد

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۳۷۶

با وجود اختصاص ۱۰ میلیارد یورو توسط دولت فرانسه به منظور بهبود شرایط معیشتی کارگران کم‌درآمد و بازنشستگان فقیر، خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای این کشور همچنان روزهای ناآرامی را از سر می‌گذارنند.

به گزارش ایلنا، روزنامه گاردین اخیرا در گزارشی ۲۰ هفته اعترضات جلیقه زردها را تحلیل و از منظر اجتماعی و اقتصادی بررسی کرده است. 

گاردین در بخشی از این گزارش آورده است: با وجود اختصاص ۱۰ میلیارد یورو توسط دولت فرانسه به منظور بهبود شرایط معیشتی کارگران کم درآمد و بازنشستگان فقیر، خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای این کشور همچنان روزهای ناآرامی را از سر می‌گذارنند.

این در شرایطی است که دولت حداقل دستمزد را ۲۰۰ یورو افزایش داد و طرح‌های افزایش مالیات بر مصرف سوخت و مالیات افراد کم درآمد را لغو  کرد.

با این حال مردم خواهان بازنگری در نظامِ عدالتِ اجتماعی هستند و رهبران جلیقه زردها به نمایندگی از معترضان می‌گویند که نظمی جدید باید مستقر شود؛ نظمی که نولیبرالیسم در آن جایی نداشته باشد.

از همین روست که معترضان با وجود دریافتِ یک سری از امتیازات که جز مطالبات اصلی آنها بود، خیابان‌‌ها را ترک نکرده‌اند؛ هرچند از تعداد آنها در هفته بیستم اعترضات کاسته شده است.

طبق آخرین گزارش از هفته بیستم اعترضات حدود ۵ هزار نفر به خیابان‌های شهرهای فرانسه آمده  بودند؛ این در شرایطی است که هفته پیش از تعداد معترضان ۸ هزار نفر بود. به هر شکل معترضان فرانسوی عقب ننشسته‌اند و خواهان اصلاحات اساسی هستند.

گزارش‌‌‌نویس گاردین در گزارش خود تاکید کرده است که فرانسه در  آتش فقر و تبعیض می‌سوزد و دولت در مواجه با مطالبات مردم کارنامه مثبتی نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز