خبرگزاری کار ایران

نماینده نجف‌آباد در مجلس مطرح کرد:

دولت را مجاب کردیم 100 هزار میلیارد تومان از طلبش به تامین اجتماعی را بپردازد/ حمایت از کارگران در دستور کار نمایندگان است

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۱۹۳

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از مصوبات مجلس برای دریافت طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت خبر داد و گفت: برای سال 98 مقرر شد دولت مبلغ 100 هزار میلیارد تومان از املاک و دارایی‌های خودش را بابت بدهی 180 هزار میلیارد تومانی به سازمان تامین اجتماعی بپردازد. اما نگران این هستیم که مانند سال قبل که قرار بود 50 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهد اما نداد، امسال نیز شاهد بدقولی دولت باشیم.

ابوالفضل ابوترابی با تاکید بر اینکه منافع کارگران با کارفرمایان گره خورده است به خبرنگار ایلنا گفت: هرگز نمی‌توانیم منفعت یک گروه را در نظر بگیریم و منافع گروه دیگر را قربانی کنیم. هدف ما در نظر گرفتن اشتغال و حفظ کار است.

وی؛ مفافع کارگران و کارفرمایان را گره خورده با منافع سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: طبق قوانین جهانی کار، سازمان بین‌المللی کار (ilo) و قانون کار کشورمان، مثلث کارگر، کارفرما و دولت تعریف شده که هر کدام از این مثلث جدا بشود، کل مجموعه به هم می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه باید منافع هر سه گروه با هم دیده شود، به مشکلات تامین اجتماعی و بدهی دولت به این سازمان اشاره کرد و گفت: با توجه به اعتراض‌های گسترده‌ای که کارگران نسبت به بدهی دولت به تامین اجتماعی دارند، برای سال آینده در لایحه بودجه 98 مصوب کرده‌ایم که دولت 100 هزار میلیارد تومان از بدهی‌اش را در قالب تهاتر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دولت تا پایان سال 98 به میزان 180 هزار تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، گفت: در سال 97 در لایحه بودجه مصوب کرده بودیم که دولت بخشی از بدهی خودش را در قالب واگذاری املاک و مستقلات به تامین اجتماعی پرداخت کند که متاسفانه بخش کمی از آن یعنی حدود 20 هزار میلیارد تومان از این قانون اجرا شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت بدهی خودش را به تامین اجتماعی پرداخت کند، سازمان نیز می‌تواند خدمات بهتر و بیشتری به کارگران و بازنشستگان ارایه کند، گفت: در بودجه سال قبل از دولت خواستیم بدهی خودش را به تامین اجتماعی بدهد و تکلیف کردیم اما دولت تکلیف خود را انجام نداد امسال هم که به دولت تکلیف کردیم 100 هزار میلیارد تومان از بدهی خودش را در قالب واگذاری املاک و مستقلات به سازمان پرداخت کند، امیدی به اجرای قانون از سوی دولت نداریم اما به هر حال مجلس با این مصوبات، حمایت خودش را از کارگران انجام می‌دهد.

ابوترابی با تاکید بر اینکه مجلس وضعیت کارگران را درک کرده و با تمام توان سعی می‌کند از کارگران حمایت کند، گفت: اگر به مصوبات مجلس در راستای حفظ منافع کارگران توجه داشته باشید، متوجه می‌شوید که حمایت از کارگران در دستور کار نمایندگان است اما وقتی دولت مصوبات مجلس را سلیقه‌ای اجرا می‌کند، نباید کارگران نسبت به مجلس کم لطفی کنند.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز