خبرگزاری کار ایران

آخرین شماره سال ۱۳۹۷ هفته‌نامه آتیه‌نو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۶۱۱

آخرین شماره سال جاری هفته‌نامه "آتیه‌نو" که به تازگی منتشر شده، دربرگیرنده گفتگوهایی با سرپرست سازمان تامین اجتماعی، حسین حبیبی و یادداشت‌هایی از علی حیدری، علی دینی ترکمانی، یاسر باقری و... است.

به گزارش ایلنا، حال و هوای آخرین شماره هفته‌نامه "آتیه‌نو" در سال ۱۳۹۷ کاملا نوروزی است و مروری بر تحولات حوزه‌های بیمه‌های اجتماعی، تامین‌اجتماعی، اشتغال و سیاست‌های اجتماعی در سال ۱۳۹۷ بخش غالب مطالب این شماره است. «به‌ امید سالی بهتر...» عنوان داستان جلد این شماره ویژه است که در  ۳۲ صفحه به سردبیری رضا جمیلی توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شده  و اشاره به سالی دشوار است که بر همه ایرانیان گذشت...اما چراغ امید کماکان روشن است. کارگران و تولیدگران پرتلاش کشور، با عبور از چالش‌های سال ۹۷، در کنار فعالان عرصه رفاه و تامین‌اجتماعی با امید بهاری سبزتر و زندگی‌بخش‌تر، به استقبال نوروز ۹۸ می‌روند.

گفت‌و گوی نوروزی با سرپرست سازمان تامین‌اجتماعی، یکی از مطالب ویژه این شماره از هفته‌نامه تحصصی حوزه رفاه و تامین‌اجتماعی است. در روزهای آخر اسفند ۹۷ محمدحسن زدا، سرپرست سازمان تامین‌اجتماعی در گفت‌وگوی اختصاصی با فعالان رسانه‌ای تامین‌اجتماعی در کنار یادی از مرحوم دکتر نوربخش و مرحوم تاج‌الدین، اشاره کرده است که: «هر زمان که نرخ تورم و بیکاری دو رقمی شود، اولین مشکل این است که سطح توقع‌ها از سازمان‌هایی مانند ما از سوی خدمات‌گیرندگان بالا می‌رود. توقع منطقی آن‌ها این است که اکنون که به شکل غیرارادی مشکلات اقتصادی به آنان تحمیل شده است، تامین‌اجتماعی که متولی حمایت از آنان است، باید کاهش قدرت خریدشان را جبران کند و نگذارد که سفره آنان کوچک‌تر یا کم‌رنگ‌تر شود، اما به‌دلیل اینکه خانواده تحت‌پوشش سازمان بسیار بزرگ است و منابع ما محدود، متاسفانه آن طور که دل‌مان می‌خواهد نمی‌توانیم توقعات جامعه هدف را برآورده کنیم...» زدا، البته در این گفت‌وگو ، امیدوارانه به طرح‌های مهم این سازمان برای سال ۱۳۹۸ ازجمله آغاز بهره‌برداری از سامانه جامع خدمات غیرحضوری تامین‌اجتماعی و نیز اجرای طرح هماهنگ‌سازی مستمری‌ها با حمایت مالی دولت و براساس فرمولی که با مشارکت تشکل‌های کارگری و بازنشستگی تهیه شده، اشاره کرده است.

سایر عناوین مهم شماره نوروزی "آتیه‌نو" عبارتند از:

کارنامه رفاه در سال ۹۷ (طی ۱۲ ماه گذشته ‌‌حوزه رفاه کشور چه چالش‌ها و فرصت‌هایی را پشت‌سر گذاشته است؟)

شورای‌عالی رفاه در ساحت نوین (یادداشتی از علی حیدری؛ مشاور وزیر و مسئول هماهنگی دبیرخانه شورای عالی رفاه و تامین‌اجتماعی)

بیم و امیدهای درمان تامین‌اجتماعی در سال آینده (یادداشتی از دکتر محمدعلی همتی؛ عضو هیئت‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی)

فراز و نشیب درمان بیمه‌شدگان در سالی که گذشت (ارتقا و اصلاح زیرساخت‌های درمانی را می‌توان یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های انجام‌شده بخش درمان تامین‌اجتماعی در سال۹۷ دانست)

انباشت سرمایه ناکام و دستمزد (یادداشتی از علی دینی‌ ترکمانی؛ اقتصاددان و پژوهشگر اقتصادی)

هم معیشت کارگران مهم است هم بقای کارگاه‌ها (گفت‌وگو با اصغر آهنی‌ها، نماینده بخش کارفرمایی در شورای عالی کار در زمینه دستمزد ۹۸)

روزنه‌های امید در بودجه۹۸ (بررسی آتیه‌نو از بندها و تبصره‌های مرتبط با سازمان تامین‌اجتماعی در لایحه بودجه سال آینده کشور)

ماده ۴۱ قانون کار، مبنای افزایش دستمزدها باشد (گفت‌وگو با حسین حبیبی، دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران درباره دستمزد۹۸)

سهم ما دراصلاح امور چیست؟ (یادداشتی از یاسر باقری؛ پژوهشگر رفاه و سیاست‌گذاری اجتماعی)

غول تورم به شیشه بازمی‌گردد؟ (پیش‌بینی آتیه‌نو از تحولات سه حوزه اقتصادی موثر بر معیشت کارگران یعنی ارز، مسکن و کالاهای اساسی را درسال ۹۸ )

دولت در هزینه‌های جاری‌اش تجدیدنظر کند (یادداشتی از علی مروی؛ کارشناس اقتصادی)

آلمان‌ها حداقل دستمزد را چطور محاسبه می‌کنند؟ (بررسی اثرگذاری تعیین حداقل دستمزد در کشور آلمان)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز