خبرگزاری کار ایران

در دو حادثه شغلی، کارگری جان باخت و کارگر دیگری جان گرفت

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۴۱۱

در دو حادثه جداگانه شغلی در تهران، یک کارگر جان باخت و کارگر دیگری جان گرفت.

به گزارش ایلنا، در حادثه اول که روز گذشته (۲۳ اسفند ماه) در دولت‌آباد، ابتدای بلوار قدس، کوچه سنگبری‌ها رخ داد، یک کارگر حدودا ۲۲ ساله حین کار در یک ساختمان هشت طبقه در حال ساخت، با سقوط از طبقه هفتم به طبقه منفی دو (در انتهای چاهک آسانسور) به دلایل نامشخصی جان خود را از دست داد.

توکل قاسم‌پور؛ رئیس ایستگاه ۱۴ آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: کارگر ۲۲ ساله‌ای حین کار در یک ساختمان هشت طبقه در حال ساخت، به علت نامشخصی از طبقه هفتم به طبقه منفی دو (در انتهای چاهک آسانسور) سقوط کرد که بلافاصله آتش‌نشانان با رعایت اصول ایمنی وارد چاهک آسانسور شده و با استفاده از برانکارد مخصوص، کارگر مصدوم را به بیرون از چاهک منتقل کردند.

قاسم‌پور تصریح کرد: پس از انتقال وی به محیط امن و تحویل به عوامل اورژانس مشخص شد این فرد به علت شدت صدمات وارده جان خود را از دست داده است.

اما در حادثه دیگر که زمان آن هم به روز گذشته (۲۳ اسفند ماه) مربوط می‌شود، کارگر  ۵۱ ساله دیگری حین رنگ‌آمیزی دیواره‌های داخلی تانکر موتورخانه  یک مجتمع  در ۲۴ متری سعادت‌آباد، خیابان دشت بهشت به دلیل  متساعد شدن گازهای سمی بیهوش می‌شود که با حضور به موقع گروهای امداد و نجات این کارگران از مرگ حتمی نجات می‌یابد.

حمیدرضا محمدیانی؛ افسر آماده منطقه دو عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: یک کارگر میانسال در طبقه منفی دو مجتمعی مسکونی، حین رنگ‌آمیزی دیواره‌های داخلی تانکر موجود در موتورخانه مجتمع، به علت متصاعد شدن گاز حاصل از مشتقات رنگ و عدم وجود هوای تازه از هوش رفته بود و به علت محدودیت فضا و بیهوش بودن این فرد، امکان خارج کردن وی از دهانه تانکر وجود نداشت.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان با توجه به شرایط، با استفاده از ابزار موجود به ایجاد فضاسازی در محل حادثه پرداختند و برای رهاسازی وی مشغول برش دیواره تانکر شدند.

بنابر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ آتش‌نشانان پس از برش دیواره تانکر، موفق شدند این کارگر ۵۱ ساله را صحیح و سالم از داخل تانکر خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند و در پایان با ارائه تذکرات ایمنی به مدیر مجتمع به عملیات خود خاتمه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز