خبرگزاری کار ایران

در رونمایی از دستورالعمل اجرایی مدل توسعه کمی و و کیفی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور مطرح شد؛

ضرورت «گفتگوی ملی مهارت» بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۷۷۷

باتوجه به پایان یافتن ناکارآمدی نظریات توسعه مبتنی بر منابع و نیاز هرچه بیشتر به تربیت شهروندان ماهر و توانمند، ضرورت «گفتگوی ملی مهارت» بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از دستورالعمل اجرایی مدل توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور در محل دفتر این سازمان برگزار شد.

طبق توضیحات سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، درباره مراکز آموزشی این سازمان در دو بخش دولتی و غیردولتی، سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی اصلی آموزش‌های مهارتی غیررسمی، خدمات آموزشی و پژوهشی خود را در عرصه مهارت آموزی در دو بخش دولتی(با کمک بیش از ۵۵۰ مرکز آموزشی ثابت در کشور) و در بخش غیردولتی (بیش از ۱۱ هزار آموزشگاه آزاد) برای ۱۵ گروه هدف، اجرا می‌کند که حاصل تلاش مراکز آموزشی، در بخش دولتی حدود ۶۵ میلیون نفر-ساعت در سال آموزش رایگان و در بخش خصوصی حدوداً ۱۴۶ میلیون نفر-ساعت آموزش است.

در ادامه توضیحات این سازمان آمده است: با این وجود متاسفانه ظرفیت‌های آموزشی و خدمات قابل ارائه این سازمان به آحاد مردم به دلایل گوناگون از جمله کم توجهی رسانه‌ها به موضوع مهارت، در افکار عمومی شناخته شده نیست. اینک با توجه به پایان یافتن ناکارآمدی نظریات توسعه مبتنی بر منابع و نیاز هر چه بیشتر به تربیت شهروندان ماهر و توانمند، ضرورت «گفتگوی ملی مهارت» بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و انتظار می‌رود به ترویج فرهنگ مهارت آموزی که به گواه تاریخ راه نجات بسیاری کشورها بوده است، اهتمام بیشتری داشته باشند.

این درحالی‌ست که ۱۵ گروه‌ هدف شامل کارجویان(شهری-روستایی)، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان، افراد دارای معلولیت، روستائیان و عشایر، ساکنین مناطق محروم، مرزی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، سربازان وظیفه، زندانیان و خانواده‌‌شان، معتادان بهبودیافته، آسیبدیدگان اجتماعی و گروه‌های در معرض آسیب(زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و ...) است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز