خبرگزاری کار ایران

محجوب در دیدار با سفیر کوبا مطرح کرد؛

خانه کارگر آماده ارائه خدمات برق به مردم ونزوئلاست/ اینترنت بستری است که آمریکایی‌ها ساخته‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۷۳۷

علیرضا محجوب در نشست مشترک با سفیر کوبا در ایران گفت: اعضای تشکل ما آماده همکاری به خصوص در حوزه ارائه خدمات برق هستند. آنها می‌توانند به آنجا آمده به مردم ونزوئلا کمک کرده و خدمات ارائه دهند. اینجا می‌تواند به یک اتاق فکر تبدیل شود تا جلوی حملات سایبری و موضوعات دیگر اینچنینی را به ونزوئلا بگیرد. ما خودمان مرتباً با این حملات مواجه هستیم و مرتباً هم توانسته‌ایم آنها را خنثی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست مشترک علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) و آلکسیس باندریج وگا (سفیر کوبا در ایران)، گفت: همچنان خطر برای مردم ونزوئلا وجود دارد. آمریکا تلاش کرده مردم ونزوئلا را به زانو درآورد. آنها می‌خواستند به نفت و گاز ونزوئلا دست پیدا بکنند. البته شرایط نیز به گونه‌ای شده که جو تا حدودی به نفع ایالات متحده آمریکا بوده است.

وی افزود: در آمریکای لاتین برخی دولت‌ها به سمت آمریکا رفته‌اند. این مسئله موجب فشار بیشتر آمریکا در کشور ونزوئلا شده است از زمان آمدن ترامپ نیز رویه مداخله جویانه در پیش گرفته شده است.

وی اظهار داشت: کوبا تلاش دارد برنامه‌ای برای بسیج سایر کشورها علیه آمریکا ایجاد کند. این فقط برای ونزوئلا البته نیست بلکه برای سایر کشورهای انقلابی می‌باشد. اکنون در تمام کشورهای دنیا شاهد مداخلاتی در امورات داخلی آنها هستیم. مواردی همچون فلسطین، سوریه و یمن از این دست نمونه‌ها می‌باشند.

سفیر کوبا در ایران گفت: مخالفت‌هایی در مقابل این مداخلات وجود دارد اما نظم و هماهنگی‌ای برای ابراز این مخالفت‌ها وجود نداشته است. ما باید همراه با یکدیگر تلاش کنیم تا کارهایمان را متحدتر پیش ببریم. آنها کارهایی کرده‌اند که برایشان این تصور را ایجاد کرد که می‌تواند ونزوئلا را به راحتی شکست دهد اما مردم ونزوئلا همچنان حامی مادورو هستند و در این میان نیز ارتش وفاداری خود را حفظ کرده است.

وگا اشاره کرد: فقط ۵۴ کشور بودند که رئیس جمهور خودخوانده جدید را به رسمیت شناختند اما مردم ونزوئلا همچنان در حال مقاومت هستند با این حال آنها به کمک احتیاج دارند. ما حمایت‌هایی از سوی دولت، مجلس و خانه احزاب دریافت کرده‌ایم. اکنون می‌خواهیم با شما صحبت کنیم تا ببینیم چگونه می‌شود حمایت‌ها را افزایش داد. آنها امروز مداخلاتشان را در ونزوئلا شروع کردند، فردا در کوبا می‌توانند این کار را انجام بدهند و این امر ممکن است که بخواهند بعد از آن در ایران مداخله کنند.

سفیر کوبا در ایران اظهار داشت: به کوبا تهمت‌های بسیاری زدند و مخالفت‌های زیادی با آن صورت گرفته است اما ما همچنان به تلاش‌هایمان ادامه داده و خواهیم داد. ما ۶۰ سال است پهلوی دشمن هستیم. با او همراه نیستیم اما در کنارش به لحاظ مکانی قرار گرفته‌ایم. تلاش‌های زیادی برای اعمال بیشتر تحریم‌ها بر ونزوئلا و کوبا صورت گرفت.

وی تصریح کرد: مردم ما ثابت کرده‌اند که مخالف تحریم‌ها هستند. ما در تاریخ ۲۴ فوریه قانون اساسی جدید را برقرار کردیم. ۹۰ درصد مردم با آن موافقت کرده و موجب شدند ما به خواسته‌مان برسیم اما در شبکه‌های اجتماعی مجازی تلاش شد جلوی آن را بگیرند اما موفق نشدند.

وگا پیرامون قانون اساسی جدید گفت: قانون اساسی جدید بیشتر ضدامپریالیستی و سوسیالیستی است. عده‌ای تلاش می‌کنند برخی اقدامات رخ داده در ونزوئلا نتیجه مداخلات کوبا است. اما روابط ما با ونزوئلا از قرن ۱۹ بوده و ما امروز متحد با یکدیگر هستیم.   

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در این نشست گفت: ترامپ قبل از اینکه به مقام ریاست جمهوری برسد قصد داشت که بزرگترین قمارخانه دنیا را در آتلانتا ایجاد کند. یکی از اتهامات اولیه‌ای که به وی وارد شد بر سر سرمایه‌گذاری در همین مورد بوده است چراکه وی تلاش کرد شرکایش را فریب دهد.

محجوب اشاره کرد: من مدتی پیش مستندی سه ساعته پیرامون همین ماجراهای آقای ترامپ دیدم با دیدن آن مستند دو چیز را کشف کردم؛ اینکه یک قمارباز بعد از باخت دیگر وارد قمار نمی‌شود اما ترامپ همچنان به قمارهایش ادامه داد. به رغم گزارشاتی که به وی مبنی بر زیان‌ده بودن هتلش می‌دادند وی بازهم درخواست وام از بانک‌ها کرد. وی آن وام‌ها را توانست دریافت کند، سپس نشستی با شکوه با حضور دو هزار خبرنگار از سرتاسر دنیا برپا کرد تا آنجا را به جهانیان نشان دهد.

دبیرکل خانه کارگر گفت: ما نباید از چنین انسانی غفلت کنیم. در واقع وی تا شکست کامل نخورد بازهم به تلاش‌هایش ادامه خواهد داد. او تنها زمانی که کاملاً مایوس شود ما را رها خواهد کرد. اکنون ونزوئلا هم با چنین قاعده‌ای مواجه است.

وی ضمن اشاره به صحبت‌های سفیر کوبا گفت:‌ همین مسائل مشکلات آمریکای لاتین را تشدید کرده است. شاهد بودیم که در همان زمان که در ونزوئلا اتفاقات ناخوشایند اخیر می‌افتاد در مکزیک گروه‌های چپ با اکثریت آرا توانستند به پیروزی برسند. من همان زمان که در مکزیک بودم شاهد موج عظیمی از هواداری از کاسترو در مغازه‌ها و دستفروشی‌ها بودم. البته در شیلی و آرژانتین وضع متفاوتی حاکم بود. همسایگان متمایل به آمریکا نیز ترسیده بودند و تحرکی نمی‌کردند، مهم‌تر از آن کشور کلمبیا بود که در آنجا جریان قدیمی چریک‌های روستایی را به مصالحه واداشته بودند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این مسائل دست آمریکا را باز کرد. اکنون ایالات متحده می‌خواهد که این حیاط خلوت را برای خودش بازتر کند. ما نگران ونزوئلا هستیم که یکی از کانون‌های انقلاب در آمریکای لاتین و جهان است.

محجوب گفت: اعضای تشکل ما آماده همکاری به خصوص در حوزه ارائه خدمات برق هستند. آنها می‌توانند به آنجا آمده به مردم ونزوئلا کمک و خدمات ارائه دهند. اینجا می‌تواند به یک اتاق فکر تبدیل شود تا جلوی حملات سایبری و موضوعات دیگر اینچنینی را به ونزوئلا بگیرد. ما خودمان مرتباً با این حملات مواجه هستیم و مرتباً هم توانسته‌ایم آنها را خنثی کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: اینترنت بستری است که آمریکایی‌ها ساخته‌اند و در دست آنها است. در واقع اینترنت ساخته و پرداخته پنتاگون است و اصلاً آنطور که تصور می‌شود آزاد نیست و در اختیار نیروهای نظامی آمریکایی است. باتوجه به وابستگی زیاد ما به اینترنت هر لحظه ممکن است از طریق آن مورد تهدید واقع شویم. قوی‌ترین هکرهای امروز در دست سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) است. پشت این تحرکات و حملات در اینترنت دولت آمریکا پنتاگون و سیا قرار دارد. ما معتقدیم آنها به شدت این حملات را توسعه می‌دهند و پیگیری می‌کنند.

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: ما از تشکل‌هایمان خواهیم خواست بیانیه‌هایی در حمایت از مردم ونزوئلا بدهند. فدراسیون جهانی اتحادیه‌های صنفی بیانیه داده بود ما هم دادیم. اکنون اما تشویق به کار بیشتر خواهیم کرد. ما از شما بابت اقدامات‌تان تشکر می‌کنیم. گرچه مستقیما درگیر موضوع نیستید ولی به فکر دوستانتان هستید. ما همت و حمایت شما را به اطلاع همکارانمان در خانه کارگر خواهیم رساند. حمایت‌های امروز شما بر جدیت ما خواهد افزود. از همین رو، از همیت انقلابی شما سپاسگزاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز