خبرگزاری کار ایران

زارع:

حذف یارانه افراد با حقوق بالای ۵ میلیون تومان/افزایش حقوق ۴۳ درصدی شامل بازنشستگان با حقوق پایین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۷۷۸

عضو کمیسیون تلفیق بودجه می‌گوید که یارانه سه دهک ثروتمند جامعه سال آینده حذف می‌شود.

به گزارش ایلنا، «رحیم زارع» در مورد اینکه چه کسانی جز این سه دهک هستند، گفت: افرادی که حقوق بالای ۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند و هنوز یارانه دریافت می‌گیرند در این سه دهک قرار دارند.

به گفته وی؛ یارانه افرادی که فوت شده‌اند هم قطع می‌شود.

زارع همچنین گفته است: سه دهک بالای جامعه با توجه به حساب بانکی و اموالی که به نامشان ثبت شده است، شناسایی می‌شوند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه همچنین با اشاره به میزان تورم و تاثیر آن بر حقوق و دستمزد کارکنان دولت و کارگران و بازنشستگان گفت: تورمی که در سال ۹۷ تا ۱۲.۵ درصد پیش‌بینی شده بود با توجه به این اتفاقات اکنون به ۴۹ درصد رسیده که پیش‌بینی شده تا پایان سال به ۶۰ درصد نیز برسد بنابراین دولت تلاش کرد ۲۰ درصد به حقوق همه کارمندان اضافه کند که این رقم جبران تورم را نخواهد کرد.

وی افزود: در صورتی که بخواهیم جبران حقیقی سال ۹۶ را داشته باشیم باید به نسبت مخرج کسر حقوق‌ها را افزایش دهیم که این برای مجلس و دولت امکان‌پذیر نبود که اگر دستمزدها و حقوق ها به اندازه نرخ تورم پیش‌بینی شده که ۶۰ درصد است، افزایش یابد تورم نیز متناسب به آن افزایش و گسترش خواهد یافت و در مارپیچ تورم و دستمزد گرفتار خواهیم شد بنابراین مجلس با بررسی‌هایی که انجام داد پیشنهاد داد حقوق افرادی که سطح حقوق پایین‌تری دارند تا ۴۳ درصد افزایش یابد.

زارع گفت: مجلس تصمیم گرفت ۴۰۰ هزار تومان یکنواخت به تمامی حقوق‌ها اضافه شود که به صورت ضریب در تمام اجزای حقوق تاثیر خواهد داشت و در بازنشستگی و پاداش تاثیر خواهد داشت. بقیه افزایش حقوق تا ۱۰ درصد در اختیار دولت قرار گرفته بدین صورت که طبقات پایین حقوق تا ۱۰ درصد و کسانی که حقوق بالاتری دارند نیز افزایشی داشته باشد.

او افزود: افزایش حقوق ۴۳ درصد شامل بازنشستگانی که حقوق پایینی می‌گیرند، می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز