خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری اندیمشک ۱۱ ماه معوقات مزدی طلبکارند/ عضو شورای شهر: منابع مالی کافی نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۲۸۸

کارگران مجموعه شهرداری اندیمشک در استان خوزستان حدود ۱۱ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. عضو شورای شهر اندیمشک می‌گوید: منابع مالی کافی برای پرداخت دستمزد کارگران و هزینه‌های جاری نداریم.

جمعی از کارگران مجموعه شهرداری اندیمشک در تماس با خبرنگار ایلنا، از مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.

به گفته این کارگران، علیرغم اینکه از آغاز سال ۹۷ تاکنون حدود ۱۲ماه گذشته است اما تا این لحظه در خصوص پرداخت مطالبات مزدی حدود ۷۰۰ کارگر شهرداری اندیمشک اقدامی صورت نگرفته است.

این کارگران که در مجموعه شهرداری اندیمشک به صورت رسمی و قراردادی مشغول به کار هستند، از دیرکرد حقوق خود ناراضی هستند. آنها در خصوص  مطالبات خود گفتند: کارفرما هر ۴۰ تا ۵۰ روز یکبار یکماه حقوق می‌دهد اما این حقوق مربوط به طلب مزدی یک سال گذشته است.

طبق اظهارات کارگران ‌شهرداری اندیمشک؛ آخرین حقوقی که شهرداری به آنها پرداخت کرده، مربوط به اردیبهشت ماه است که آن را  با تاخیر ۱۱ ماهه اخیرا پرداخت کرده است. آنها اظهار داشتند: اضافه‌کاری آنها نیز به‌صورت حداقلی پرداخت می‌شود.

به نقل از کارگران شهرداری اندیمشک نقل می‌شود که؛ پیش از این پرداخت حق بیمه کارگران نیز با مشکل پرداخت مواجه شده بود که اخیرا با همکاری تامین اجتماعی مشکل مرتفع شده است.

این کارگران همچنین از احتمال عدم پرداخت معوقات قبل از پایان سال ابراز نگرانی کردند و گفتند: در این روزها که همه مردم در تکاپو برای خرید شب عید هستند، ما شرمنده همسر و فرزندان‌مان هستیم و کسی هم صدای ما را نمی‌شنود.

کارگران با بیان اینکه خواهان دریافت معوقات مزدی خود هستند و از مسئولان می‌خواهند به مشکلات شهرداری اندیمشک و کارگرانش رسیدگی کنند، افزودند: با وجود آنکه مسئولان شهرستانی بویژه شورای شهر اندیمشک در جریان مشکلات شهرداری و کارگرانش قرار دارند اما در عمل هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

منابع مالی کافی برای پرداخت دستمزد کارگران نداریم

علی گل اندام (عضو شورای شهر اندیمشک) با تایید معوقات مزدی و بیمه کارگران این شهر گفت: شهرداری منابع مالی کافی برای پرداخت مطالبات مزدی و هزینه‌های شهرداری ندارد.

او با بیان اینکه مجموع کارگران این شهرداری به حدود ۷۰۰ نفر می‌رسد، افزود: معوقات مزدی کارگران مربوط به سال جاری نیست بلکه این مطالبات در طول سنوات گذشته ایجاد شده است.

طبق اظهارت وی؛ شهرداری اندیمشک در هر نوبت پرداخت علاوه بر معوقات مزدی جاری، دو ماه از مطالبات معوقه کارگران را نیز پرداخت می‌کند.

او با بیان اینکه در مجموعه شهرداری حدود ۷۰۰ نفر شاغلند، افزود: در مجموعه شهرداری اندیمشک شماری از کارگران که در بخش‌های خدماتی و فضای سبز مشغول کارند ۹ تا ۱۰ ماه  طلب مزدی دارند و سایرکارگران و کارکنان این مجموعه ۱۲ ماه مزد معوقه طلبکارند.

به گفته وی؛ حدود دو ماه پیش نیز سنوات شماری از کارگران شهرداری اندیمشک با پیگیری اعضای شورای شهر پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز