خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

هیچ بهانه‌ای برای جلوگیری از افزایش مناسب دستمزد کارگران پذیرفتنی نیست/ نمی‌توان کارگر را در شرایط نامناسب نگه داشت

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۱۸۹

علی وقفچی با تاکید بر اینکه هیچ بهانه‌ای برای جلوگیری از افزایش مناسب دستمزد کارگران پذیرفتنی نیست، گفت: باتوجه به گرانی و تورم موجود، حداقل دستمزد نباید کمتر از دو میلیون تومان باشد زیرا به کارگر نمی‌توانیم بگوییم در شرایط نامناسب زندگی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی وقفچی با اشاره به نامه سرگشاده‌ای که در سال 82 برای رییس‌جمهور وقت نوشته بود، گفت: آن زمان چالش‌های پیش رو را در 18 مورد مطرح کردم که یکی از آنها اختلاف فاحش بین حقوق طبقات جامعه بود و تاکید کردم که نباید فاصله طبقاتی حقوق نباید بیش از دوبرابر باشد.

وی افزود: پس از گذشت سالیان متمادی، شاهد هستیم که فاصله حقوق بین حداقل‌بگیر و حداکثربگیر فاحش است.

نماینده زنجان با اشاره به اینکه هیچ کجای دنیا به اندازه ایران شاهد شکاف دستمزدی نیستیم، گفت: این در حالی است که دین اسلام بر برابری و نبود فاصله طبقاتی تاکید دارد.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش دستمزد هرگز مشکلات کاهش پیدا نمی‌کند، گفت: البته بهتر بود که به‌جای افزایش دستمزد قیمت‌ها را کنترل می‌کردیم زیرا در این صورت توان خرید حقوق‌بگیر را حفظ می‌کردیم.

وقفچی از وجود تبعیض بین اقشار حقوق‌بگیر خبر داد و گفت: باید سعی کنیم این فاصله طبقاتی مزدی را کاهش دهیم.

وی با اعلام اینکه دستمزد برای عده قابل توجهی از جامعه بسیار پایین است، گفت: باید تصمیمات در سال جاری با توجه به تورم و گرانی به نوعی باشد که حداقل حقوق از دو میلیون تومان کمتر نشود. البته حقوق کارکنان دولت را تا جایی که توانستیم افزایش دادیم و امیدواریم دستمزد کارگران نیز به اندازه کافی افزایش داشته باشد.

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر حمایت از تولید تاکید کرد و گفت: امروزه بهانه کارفرمایان این است که توان افزایش دستمزد را ندارند زیرا تولید به اندازه کافی توجیه ندارد بنابراین باید حمایت از تولید جدی گرفته شود. می‌توانیم نوعی رفتار کنیم که کارفرمایان از تولید رضایت داشته باشند و بتوانند دستمزد را به اندازه کافی افزایش دهند.

وی هر بهانه‌ای برای واقعی نکردن دستمزد را نپذیرفت و گفت: به کارگران نمی‌توانیم اعلام کنیم که زندگی خوبی نداشته باشند و همچنان در شرایط نامناسب زندگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز