خبرگزاری کار ایران

پاک‌سرشت:

آموزش‌های مهارتی کلیدی‌ترین راهبرد کاهش فقر و افزایش امنیت است

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۶۸۳

پاک‌سرشت در آیین بهره‌برداری از کارگاه‌های تجهیز شده شهرستان درمیان گفت: آموزش‌های مهارتی کلیدی‌ترین راهبرد کاهش فقر و افزایش امنیت است.

به گزارش ایلنا، سلیمان پاک‌سرشت (رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) در آیین بهره‌برداری از تجهیزات کارگاهی اهداء شده از سوی دولت ژاپن در شهرستان "درمیان" از توابع استان خراسان جنوبی گفت: آموزش‌های مهارتی، کلیدی‌ترین راهبرد برای کاهش فقر و ارتقای امنیت پایدار در مناطق مرزی است.

پاک‌سرشت در این مراسم که  با حضور سفیر ژاپن در ایران و معاون استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: بدون تردید مهارت‌آموزی و کاهش فقر مهارتی موثرترین راهبرد برای رفع محرومیت و افزایش امنیت پایدار در مناطق مرزی است.

وی ادامه داد: به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و همه واحدها و سازمان‌های تابعه موظف شده‌اند که علاوه بر برنامه‌های جاری خود، برنامه ویژه‌ای برای کاهش محرومیت در مناطق محروم و مرزی داشته باشند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: در این راستا در سال جاری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان برای تامین و به روزرسانی تجهیزات کارگاهی در استان خراسان جنوبی پرداخت شده است. در عین حال این استان به عنوان یکی از استان‌های هدف برای بهره‌مندی از منابع پروژه تامین نیازهای انسانی کشور ژاپن موسوم به (GGP) معرفی شد که مورد تایید دولت ژاپن قرار گرفت و حاصل آن پرداخت ۶۷ هزار یورو از منابع این پروژه برای تجهیز کارگاه‌های شهرستان محروم درمیان بود.

پاک سرشت در ادامه توضیح داد: رایزنی برای استفاده از منابع این پروژه در حوزه مهارت‌آموزی از سال ۲۰۱۸ آغاز شده است؛ تاکنون دو استان خراسان جنوبی و هرمزگان از منابع این پروژه برای تامین تجهیزات کارگاهی به میزان ۱۳۸ هزار یورو استفاده کرده‌اند و توافق‌نامه مربوط به اجرای این پروژه در استان سیستان و بلوچستان نیز به مبلغ ۷۵ هزار یورو منعقد شده و به زودی کارگاه‌های این استان نیز با استفاده از منابع این پروژه تجهیز خواهد شد.

وی همکاری‌های بین المللی برای کاهش محرومیت و فقر را دارای اهمیت دانست و اظهار کرد: مهارت‌آموزی و کاهش فقر مهارتی، امن‌ترین و موثرترین حوزه برای استفاده از منابع این همکاری‌هاست و رفع پایدار و ماندگار فقر جز با توانمندسازی مهارتی مقدور نیست.

در ادامه این مراسم میتسو گوسایتو (سفیر ژاپن) گفت: در ۱۰ سال گذشته کشور ژاپن ۱۴۰ پروژه در راستای کمک‌های بلاعوض به مردم مناطق محروم ایران اجرا کرده است.

وی افزود: تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای حمایت مردم ژاپن از مردم ایران، دلیل محکمی بر اثبات روابط دوستانه بین دو کشور است و امیدوارم با آغاز استفاده از این تجهیزات شاهد رونق مهارت‌آموزی و کاهش فقر در  مناطق محروم و روستایی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز