خبرگزاری کار ایران

جلسه دوم ستاد مرکزی گرامیداشت هفته کارگر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۶۴۳

دومین جلسه ستاد مرکزی گرامیداشت هفته کارگر ۱۳۹۸ با حضور علیرضا محجوب و عده‌ای از فعالان کارگری و مقامات اجرایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین جلسه ستاد مرکزی گرامیداشت هفته کارگر ۱۳۹۸ برگزار شد.

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، رییس فراکسیون کارگری و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) که مسئولیت دبیری ستاد مرکزی گرامیداشت هفته کارگر را برعهده دارد، ضمن خوشامد به نمایندگان دستگاه‌ها (سازمان تامین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، معاونت اجتماعی ناجا، روابط عمومی صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی، خانه صنعت، معدن و تجارت و...) و تشکل‌های کارگری (کانون شوراهای اسلامی کار، اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، کانون انجمن‌های صنفی کارگران، درالقرآن خانه کارگر و...) دستور کار جلسه را شامل: بررسی برنامه‌های هفته کارگر سال ۹۷ و تعیین چشم‌انداز هفته کارگر سال ۹۸ اعلام نمود.

در ابتدای نشست، آغاز هفته کارگر ۵/۲/۹۸ و روز پایانی آن (روز کارگر) چهارشنبه ۱۱/۲/۹۸ اعلام شد. مهم‌ترین موضوعاتی که در این جلسه مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت، به شرح زیر است:

تقارن زمانی روز کارگر ۹۸ با روز معلم (۱۲ اردیبهشت) و احتمال برگزاری برنامه‌های مشترک در این روز با معلمان.

اعلام تشکیل کارگروه برای برگزاری نهمین جشنواره فرهنگی-هنری کارگر ایرانی و تعیین روز سه‌شنبه ۱۰/۲/۹۸ برای برگزاری نهمین دوره جشنواره یادشده.

پیشنهاد از ناحیه نماینده شهرداری تهران برای برگزاری نهمین دوره جشنواره کارگر ایرانی در فرهنگسرای شفق.     

اعلام روز دوشنبه ۹/۲/۹۸ برای برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره نشان خدمت به قانون کار.

پیشنهاد برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری در بعد از ظهر پنج‌شنبه ۵/۲/۹۸.

پیشنهاد تشکیل یک کارگروه خاص برای برنامه‌ریزی پیاده‌روی خانوادگی کارگران و تعیین زمان آن برای روز جمعه ۶/۲/۹۸.

اشاره به مشارکت وسیع سازمان تامین اجتماعی (از سوی نماینده سازمان) در هماهنگی حضور بازنشستگان تامین اجتماعی در پیاده‌روی خانوادگی کارگران در هفته کارگر سال ۹۷ در پارک لاله.

پیشنهاد برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در روز تجلیل از شوراها و شوراهای اسلامی کار.

پیشنهاد بررسی مقوله‌های کارگر و امنیت اجتماعی.

پیشنهاد برگزاری برنامه اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی.

پیشنهاد تنظیم شعاری برای هفته کارگر که انعکاس دهنده مساله احیای امنیت شغلی باشد.

طرح اعلام امادگی اتحادیه زنان کارگر برای برگزاری مراسم تجلیل از زنان کارگر.

طرح موضوعات از ناحیه نماینده وزارت کشور جهت هرچه سریع‌تر مشخص شدن برنامه‌های هفته کارگر جهت هماهنگی با دستگاه‌های سایر استان‌ها، تقارن و نزدیکی هفته کارگر با انتخابات مجلس سال آینده و گنجاندن گروه‌های کم‌توان و معلول در حوزه موضوعات هفته کارگر.

طرح موضوعات از ناحیه نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای گنجاندن بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و تشکیل کارگروه‌ها تدوین عملیاتی اجرای مفاد آن بیانیه، تلاش برای ایجاد فضای امید در جامعه به ویژه کارفرمایان و کارگران، ایجاد انسجام بین کارگران و کارفرمایان، برنامه‌هایی برای ایجاد روحیه در کارگران و تشویق به حفظ حقوق کارگران از سوی کارفرمایان، اشاره به اینکه بیش از بی‌تدبیری، مباحث روانی به کارگاه‌ها آسیب می‌زند و دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تشکیل ستاد هفته کارگر و مشخص شدن سازمان تامین اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان متولیان اصلی، تلاش برای رنگ و بوی بیشتر دادن به برنامه‌های حوزه فرهنگی-ورزشی.

پیشنهاد ابلاغ به نمایندگی‌های دستگاه‌ها در سرتاسر کشور برای شرکت در جلسات هفتگی ستادهای هفته کارگر استان‌ها.

پیشنهاد بررسی زمان‌های حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه‌های هفته کارگر.

حسن صادقی (معاون دبیرکل خانه کارگر و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری)، ابراهیم صادقی‌فر (معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، فتح‌الله بیات (رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی)، حسین حبیبی (دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران)، محمداسماعیل حق‌پرستی (دبیر اجرایی خانه کارگر تهران)، اسرافیل عبادتی (مدیرمسئول روزنامه کار و کارگر)، پرویز نصیری (معاون امور اعضا و آموزش خانه کارگر) از جمله دیگر فعالان کارگری و مقامات اجرایی حاضر در نشست بودند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز