خبرگزاری کار ایران

بخش زیادی از مطالبات کارگران شهرداری شوشتر پرداخت شد/ رضایتمندی کارگران از شهردار جدید

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۶۲۱

پس از سالها چالش کارگری در مجموعه« شهرداری شوشتر» وضعیت این نهاد اجرایی و کارگران آن از تقریبا سه ماه قبل با تغییر شهردار رو به بهبودی است.

کارگران شهرداری شوشتر امروز چهارشنبه (۱۵ اسفند ماه) به ایلنا گفتند که پس از سال‌ها چالش کارگری در مجموعه «شهرداری شوشتر»، وضعیت این نهاد اجرایی از تقریبا سه ماه قبل با تغییر شهردار آن رو به بهبودی است.

آنها اظهار داشتند: بخش زیادی از مطالبات مزدی معوقه کارگران پرداخت شده در عین حال بسیاری از پروژه‌های  نیمه کاره عمرانی شهر در این مدت کوتاه به اتمام رسیده و افتتاح شده است.

یکی از کارگران شاغل در مجموعه شهرداری شوشتر با بیان اینکه مشکلات مدیریتی و نداشتن منابع مالی کافی باعث شده بود بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهر با کندی انجام شود و حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: با تغییر شهردار سه ماه از معوقات مزدی به همراه عیدی سال جاری کارگران پرداخت شده و فعالیت  کارگران در مرحله انجام خدمات شهری سرعت گرفته است.

او همچنین درباره نحوه برخورد کارفرمای جدید با همکارانش گفت: شهردار که در حال حاضر به عنوان سرپرست شهرداری شوشتر  انتصاب شده بر انجام خدمات شهری و پیشرفت پروژهای تاکید دارد و پیگیر  مطالبات کارگران و سایر مزایای قانونی آنها نیز هست.

او در ادامه درباره امنیت شغلی کارگران شهرداری شوشتر گفت: تعاملی که بین مدیریت فعلی شهرداری با کارگران وجود دارد، باعث شده کارگران از لحاظ امنیت شغلی احساس خطر نکنند.

به گفته این کارگر، پیش از این کارگران برای دریافت مطالبات مردی خود هیچ پشتیبانی نداشتند و مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زدند در عین حال شهرداران سابق به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی را نداشت در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

کارگران در خاتمه تصریح کردند: آنچه اخیرا باعث نگرانی ما کارگران شده، این است که مسئولان استانی به بهانه نداشتن سابقه مدیریتی قصد تغییر این مدیر جوان و فعال را دارند. او در این مدت سه ماهه خدمات ارزنده‌ای برای شهر و کارکنان مجموعه شهرداری شوشتر انجام داده و به نظر می‌رسد تغییر وی وضعیت شهر و کارگران را به شرایط قبلی بازمی‌گرداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز